هم‌اندیشی گروه‌های فعال دانشجویی در حوزه فناوری نانو برگزار شد

هم‌اندیشی گروه‌های فعال دانشجویی در حوزه فناوری نانو، ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری، با حضور بیش از ۱۱ گروه‏ فعال دانشجویی در حوزه فناوری نانو، در محل ستاد ویژۀ توسعۀ فناوری نانو برگزار شد.

هم‌اندیشی گروه‌های فعال دانشجویی در حوزه فناوری نانو، ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری، با حضور بیش از ۱۱ گروه‏ فعال دانشجویی در حوزه فناوری نانو، در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد.

در این هم ‌اندیشی، مسئولان گروه‏های دانشجویی قابلیت‌ها و فعالیت‌های خود را در حوزه نانو برشمردند و خواستار تعاملات بیشتر با ستاد شدند. ایجاد سایت و وبلاگ برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات دانشجویی، امکان سرویس‌دهی گروه‌های برتر دانشجویی با حمایت ستاد، بررسی ایده‌های نو، آموزش و کسب و کار، ترویج مباحث تجاری‌سازی به‌وسیله گروه‌های دانشجویی و هدایت آنها، از مباحث مطرح شده در این برنامه بود.

مهندس مجید صاحبی‌نژاد (کارشناس کارگروه سیاست‌گذاری و ارزیابی ستاد)، با بیان این مطلب که «هدف ستاد، توانمندسازی مراکز فعال، برای بیان آیین‌نامه‌های نرم‌افزاری است»، افزود: «نگاه ما، باید به بخش ترویج و آموزش دانشجویان باشد که این مهم، جز با همکاری گروه‌های دانشجویی میسر نخواهد بود».

در ادامه، آقای سعید.محمدی یزدی (کارشناس کارگروه توسعه فناوری و تولید ستاد)، ازجمله برنامه‌های توانمندسازی فعالیت‌های دانشجویی، مشارکت این گروه‌ها به‌صورت شبکه‌ای و پیوسته در حوزه‌های مختلف ترویج فناوری نانو (مانند برگزاری دوره‌ها و سمینارهای دانشجویی، همکاری در انتشار نشریه‌ها و مجلات نانو و…) و همچنین حضور فعال آنها در نمایشگاه توانمندی‌های فناوری نانو بیان کرد.

در پایان، مهندس امیر قربانعلی(کارشناس کارگروه ترویج ستاد) توانایی‌ گروه‌های دانشجویی در حوزه‌های علوم و فناوری، به‌خصوص فناوری نانو را بسیار بالا دانست و هدف ستاد را شناسایی این توانایی‌ها و هدفمند کردن آنها در جهت تجاری شدن نانو بیان کرد.

این نشست، به‌همت کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و از ساعت ۹ الی ۱۲ روز پنج‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن کنفرانس ستاد برگزارشد.