سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و شرکت دانافلکس

ستاد توسعه فناوری‌نانوی روسیه (RUSNANO) برای تولید نسل جدید مواد بسته‌بندی مبتنی بر فناوری‌نانو، در پروژه‌ای جدید سرمایه‌گذاری می‌کند. این پروژه با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت دانا فلکس (Danaflex)، به عنوان مجری اصلی پروژه، انجام می‌شود.

ستاد توسعه فناوری‌نانوی روسیه (RUSNANO) برای تولید نسل جدید مواد بسته‌بندی مبتنی بر فناوری‌نانو، در پروژه‌ای جدید سرمایه‌گذاری می‌کند. این پروژه با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت دانا فلکس (Danaflex)، به عنوان مجری اصلی پروژه، انجام می‌شود. همچنین دانشگاه دولتی فناوری Kazan نیز کمک‌های علمی و فنی این پروژه را ارائه خواهد کرد.

در این راستا طرفین توافق کرده‌اند برای انجام این پروژه یک شرکت جدید با سرمایه‌گذاری مشترک ۴۹ درصدی ستاد فناوری‌نانوی روسیه و ۵۱ درصدی شرکت دانا فلکس ایجاد کنند.

میزان کل سرمایه‌گذاری RUSNANO حدود ۲/۱ میلیارد روبل است که کل آن به عنوان آورده اولیه برای ایجاد شرکت جدید باید پرداخت شود. همچنین شرکت دانا فلکس باید در فراهم کردن تسهیلات و تجهیزات تولیدی سرمایه‌گذاری کرده و در این راستا ۲۵/۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

تولید این شرکت جدید در زمینه فیلم‌های پلیمری و مواد بسته‌بندی منعطف مبتنی بر فیلم‌ها خواهد بود که در زمینه‌ بسته‌بندی مواد غذایی، آرایشی – بهداشتی، مواد شیمیایی داخلی و بسته‌بندی علوفه استفاده خواهند شد.

مهم‌ترین ویژگی این نوع فیلم‌ها، کاهش چشمگیر استفاده از مواد نگهدارنده و افزایش عمر مفید مواد بسته‌بندی شده است.

پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک فروش این محصولات جدید به بیش از ۲۰ هزار تن افزایش یافته و جایگزین فیلم‌های بسته‌بندی موجود شوند. همچنین انتظار می‌رود که بیشتر مصرف‌کنندگان این محصولات داخلی بوده و مقداری از آن نیز صادر شود.

این پروژه جدید تا سال ۲۰۱۶ به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.