ششمین همایش دانشجویی فناوری نانو افتتاح شد

ششمین همایش دانشجویی فناوری نانو، ۲۵ آذر ماه ۱۳۸۸ در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افتتاح گردید.

ششمین همایش دانشجویی فناوری نانو، ۲۵ آذر ماه ۱۳۸۸ در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور افتتاح گردید.

دکتر سید مهدی رضایت دبیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در برنامه افتتاحیه از رشد ۴۰ پله‌ای رتبه علمی ایران در ۸ سال گذشته در سطح جهانی خبر داد و افزود : «رتبه علمی ایران در علم نانو در سال ۲۰۰۹ به پانزده رسیده است».

این همایش که به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با همکاری ستاد نانو برگزار می‌گردد تا ۲۷ آذر ماه به کار خود ادامه می‌دهد.

دکتر کیانوش خسروی دبیر همایش در گفتگو با بخش خبری سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو ابراز داشت: «در این دوره ۳۰۸ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و کمیته محترم هیئت داوران مقالات را در سه گروه نانوشیمی، نانوفیزیک و نانوپزشکی داوری نمودند که ۲۵ مقاله به صورت سخنرانی و سایر مقالات به صورت پوستر در طی این ۳ روز ارائه می‌شوند».

شایان ذکر است علاوه بر ارائه مقالات دانشجویی، کارگاه‌های آموزشی نیز با موضوعات نگارش کسب و کار در نانو، Oral presentation، ثبت پتنت و مقاله نویسی در راستای تقویت بنیه تحقیقاتی و هدایت دستاوردهای دانشجویان به سوی بازار کار و تجاری‌سازی، برگزار خواهد شد.

همایش‌های دانشجویی فناوری نانو برای آشنایی بیشتر دانشجویان و محققان این رشته با فعالیت‌های پژوهشی یکدیگر در دوره پایان‌نامه، تقویت بستر تبادل افکار، هم‌افزایی فعالیت‌ها و دستاوردها و از همه مهم‌تر، امکان تجاری‌سازی محصولات و دستاوردهای تحقیقاتی در حوزه نانو، به‌صورت سالانه به همت یکی از دانشگاه‌های کشور با همکاری ستاد وی‍ژه توسعه فناوری نانو برگزار می‌شود.