حمایت های ستاد در آذر ماه ۱۳۸۸ (نیمه دوم)

کارگروه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در آذر ماه ۱۳۸۸ در راستای حمایت‌ از فعالیت های پژوهشی در زمینه فناوری نانو، ۳۸۹ مورد از درخواست‌های دریافت حمایت را داوری نمود. از این تعداد ۲۸۸ مورد را قابل قبول، ۶۸ مورد را ناقص و ۳۳ مورد را مردود اعلام کرد.

کارگروه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در آذر ماه ۱۳۸۸ در راستای حمایت‌ از فعالیت های پژوهشی در زمینه فناوری نانو، ۳۸۹ مورد از درخواست‌های دریافت حمایت را داوری نمود. از این تعداد ۲۸۸ مورد را قابل قبول، ۶۸ مورد را ناقص و ۳۳ مورد را مردود اعلام کرد.

مدارک قابل قبول، به تفکیک موضوع به شرح زیر هستند : 
 

• ۱۵۹ مورد پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد

• ۸۳ مورد مقاله ISI

• ۲۷ مورد شرکت در کنگره های خارج از کشور

• ۱۴ مورد پایان نامه دکتری

• ۳ مورد مقاله علمی – پژوهشی

• ۱ مورد چاپ کتاب

• ۱ مورد ثبت اختراع
 

لطفاً این نکات را مطالعه فرمایید:

– اعلام اسامی افراد در این صفحه به این معنی نیست که حمایت آنها پرداخت شده است بلکه فقط از نظر داوران قابل قبول اعلام شدند و حمایت آنها در صورتی که شماره حساب صحیح و فعال داشته باشند پس از طی روال اداری مالی پرداخت خواهد شد، که حداقل ۳۰ تا ۴۵ روز طول خواهد کشید.

– افرادی که اسامی آنان از طریق این سایت به‌عنوان افراد پذیرفته شده اعلام می‌شود، چنانچه قبلاً شماره حساب شخصی خود را ارسال نکرده‌اند، برای دریافت حمایت خود ملزم به ارسال شماره حساب سیبای بانک ملی شخصی (به نام خود شخص) می‌باشند.

– افراد برای ارسال شماره حساب خود باید به بخش حمایت‌های تشویقی سایت ستاد نانو (www.nano.ir/hrdc) مراجعه کرده و در صورتی که تاکنون در بخش آنلاین ثبت نام نکرده‌اند، اطلاعات فردی خود را وارد کنند؛ و چنانچه ثبت نام کرده باشند، با ویرایش مشخصات فردی، شماره حساب خود را وارد سیستم نمایند و رفع نقص خود را با ایمیل به hrdc@nano.ir به بخش حمایت های تشویقی ستاد اطلاع دهند.

– چنانچه افراد شماره حساب به نام افراد دیگر (غیر از خودشان) و یا شماره حساب غیرفعال ارسال کنند از طرف بانک برگشت خورده و پرداخت آنها حداقل یک تا دو ماه با تأخیر انجام خواهد شد.

– پرداخت حمایت تشویقی پایان‌نامه‌ها منوط به داشتن شماره حساب هر دو فرد (دانشجو و استاد راهنما) است.

– افرادی که مدارکشان ناقص اعلام می‌شود حتماً در سیستم آنلاین رفع نقص نمایند و از ارسال ایمیل خودداری کنند.

– جلسات داوری ستاد هر هفته سه‌شنبه برگزار می‌شود و هر مدرک حداقل توسط ۲ داور بررسی می‌شوند.

– داوری مدارک فقط از لحاظ ارتباط موضوع با فناوری نانو بررسی می‌شود و اگر یک مقاله ISI در جلسات داوری ستاد مردود اعلام شود به معنی پایین بودن کیفیت مقاله یا بی ارزش بودن آن نیست بلکه به این معنی است که ارتباطی با فناوری نانو ندارد.

– پرداخت مرحله دوم حمایت تشویقی پایان‌نامه ها منوط به شرکت در همایش‌های دانشجویی است.

– همانگونه که در نمودار زیر مشاهده می‌شود ۱۷% مدارک، از نظر داوران ناقص اعلام شده است. در میان مدارک ناقص بیش از ۵۰ مورد پروپوزال وجود دارد که بیش از ۷۰% کل نواقص بوده‌اند. ین نشان می‌دهد که متأسفانه بیشتر پروپوزال‌ها به اندازه کافی توجیه و تبیین نشده‌اند تا ارتباط کار با فناوری‌نانو مشخص باشد و در بیشتر موارد داوران از محققان درخواست می‌کنند که یک گزارش کار از فعالیت‌ها، اهداف، روش‌ها و نتایج حاصل ارائه نمایند تا مجدداً بررسی شود یا پس از دفاع اصل پایان‌نامه را برای داوری ارسال کنند. لذا اگر محققان گرامی در نحوۀ نوشتن پروپوزال دقت نمایند و در آن به نکات ذکر شده اشاره نمایند به گونه‌ای که ارتباط کار با فناوری‌نانو را به وضوح نشان دهد، مدارک آنها سریعتر و راحت‌تر داوری خواهد شد.