راه‌اندازی میکروسکوپ FE-SEM در دانشگاه تهران

میکروسکوپ FE-SEM آزمایشگاه لایه‌ نازک و نانوالکترونیک دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، راه‌اندازی شد.

میکروسکوپ FE-SEM آزمایشگاه لایه نازک و نانوالکترونیک دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، راهاندازی شد.

دکتر شمسالدین مهاجرزاده، در گفتگو با بخش خبری سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو با بیان این مطلب که این میکروسکوپ در اواسط مهرماه ۱۳۸۸ راهاندازی شده است، گفت: «این دستگاه با دقتی بسیار بالا و از نوع گسیل میدانی است که در کشور منحصر بهفرد بوده و قابلیت مشاهده نانوساختارها را دارد و در حال حاضر، آماده ارایه خدمات به متقاضیان و محققان است».

رئیس آزمایشگاه لایه نازک و نانوالکترونیک دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، از ارایه خدمات این آزمایشگاه در روزهای شنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۸ صبح الی ۹ شب خبر داد و اظهار داشت: «انجام آزمایش در حضور متقاضی انجام میشود و بدینوسیله، امکان بررسی نمونه و تصویربرداری از ساختارهای خاص محقق میگردد. با توجه به اینکه تصاویر بهصورت کامپیوتری ذخیره میگردند، لذا امکان دریافت جواب بلافاصله پس از اجرای آزمایش وجود خواهد داشت. همچنین نمونهسازی شامل تمیز کردن در حمام اولتراسونیک – لایهنشانی طلا و شستشو در آزمایشگاه و در کنار دستگاه انجام میگردد و نیازی به آمادهسازی از طرف متقاضی نیست».

دکتر مهاجرزاده در رابطه با مزیت این میکروسکوپ نسبت به سایر SEMها گفت: «این دستگاه، از نوع گسیل میدانی است و اشعه الکترونی با دقت بالا ساطع میگردد. این میکروسکوپ دارای ضریب بزرگنمایی تا سیصد هزار مرتبه است که از نظر همه مصرفکنندگان از شفافیت بالا و دقت بسیار خوبی نسبت به دستگاههای SEM معمولی برخوردار است».

دکتر مهاجرزاده در پایان گفتگو، از تخفیف ۳۰ درصدی هزینه آزمونها، برای دانشجویان سراسر کشور خبر داد.

متقاضیان محترم میتوانند برای ارتباط با آزمایشگاه و یا کسب اطلاعات بیشتر با شمارههای ۸۸۰۱۳۲۰۱ یا ۶۱۱۱۴۳۳۷ و ۶۱۱۱۴۳۴۵ تماس بگیرند.