فراخوان اولین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو

باشگاه دانش آموزی نانو (وابسته به ستاد ویژه توسعه فناوری نانو) مسابقه علمی با عنوان المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو را برگزار می‌کند. در این مسابقه، تمامی دانش آموزان آشنا با فناوری نانو در دو مرحله به رقابت علمی خواهند پرداخت. برگزیدگان مرحله اول، پس از گذراندن یک اردوی علمی-آموزشی وارد رقابت عملی میشوند. برگزیدگان نهایی، همزمان با جشنواره فناوری نانو در آبان ماه معرفی خواهند شد.

باشگاه دانش آموزی نانو (وابسته به ستاد ویژه توسعه فناوری نانو) مسابقه علمی با عنوان “المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو” را در سطح کشور برگزار می‌کند. در این مسابقه، تمامی دانش آموزان آشنا با فناوری نانو در دو مرحله به رقابت علمی خواهند پرداخت. برگزیدگان مرحله اول، که یک آزمون کتبی است، یک اردوی علمی-آموزشی را خواهند گذراند تا برای رقابت عملی آماده شوند. برگزیدگان نهایی، همزمان با جشنواره فناوری نانو در آبان ماه معرفی خواهند شد.

 زمان‌بندی مراحل برگزاری:

ثبت نام: ۲۱ اردیبهشت تا ۷ خرداد

 آزمون مرحله اول: ۴ تیر ماه

اردوی علمی: ۱۵-۱ مرداد

 آزمون مرحله دوم: ۱۸ مرداد

مکان برگزاری آزمون مرحله اول

 آزمون مرحله اول در مراکز ۱۰ استان فعال‌تر کشور در سال تحصیلی ۸۸-۸۹ که بر طبق آمار، بیشترین تعداد دانش آموز آشنا با فناوری نانو را دارند برگزار خواهد شد. استان‌های مذکور عبارتند از: آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران و کرج، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، لرستان، مازندران و یزد.

علاقمندان سایر استان‌ها می‌توانند برای شرکت در آزمون، در نزدیک‌ترین استان محل اقامت خود ثبت نام نمایند. محل برگزاری آزمون، مدارس استعدادهای درخشان در مرکز استان‌ها خواهد بود.

 ثبت نام

داوطلبان می توانند پس از واریز مبلغ ۷۰۰۰۰ ریال (هفتاد هزار ریال) به عنوان هزینه ثبت نام به حساب سیبای شماره ۰۱۰۶۱۶۷۰۰۱۰۰۵ به نام “ماهنامه فناوری‌نانو” نزد بانک ملی ایران (قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی)، به عنوان متقاضی شرکت در المپیاد علوم و فناوری‌نانو به صورت اینترنتی اقدام به ثبت نام نمایند . متقاضیان لازم است که فیش پرداختی را روز جلسه برگزاری امتحان با خود به همراه داشته باشند.

ثبت نام در اولین المپیاد علوم و فناوری‌نانو از طریق سایت و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. برای این منظور لازم است که ابتدا داوطلبان به عضویت سایت باشگاه‌نانو (لینک عضویت) درآیند. پس از دریافت لینک فعالسازی (که به آدرس پست الکترونیکی افراد ارسال می‌شود)، داوطلب باید با نام کاربری و رمز عبور انتخابی وارد سایت شود (لینک ورود). در مرحله سوم لازم است که داوطلبین از طریق ویرایش اطلاعات شخصی در صفحه شخصی (که پس از ورود به سایت نمایش داده می‌شود)، با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در این آزمون ثبت‌نام نماید.

کارت شرکت در آزمون تنها برای داوطلبینی صادر خواهد شد که تمامی اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را به صورت دقیق وارد کرده باشند. در صورت بروز هرگونه مشکلی در خصوص ثبت‌نام با پست الکترونیکی support@nanoclub.ir تماس حاصل فرمایید.

داوطلبین می‌توانند جزئیات مربوط به برگزاری آزمون را از طریق اطلاعیه‌های منتشر شده در وبگاه باشگاه به آدرس www.nanoclub.ir دنبال نمایند.

منابع آزمون

مباحث اتمی و مولکولی در کتاب‌های درسی فیزیک، شیمی و مطالب درون سلولی در زیست شناسی در کنار مهارت‌های برنامه نویسی و کاربری رایانه، از منابع اصلی آزمون چهار گزینه‌ای اردیبهشت ماه است. مقالات وبگاه باشگاه نانو (www.nanoclub.ir) به همراه کتاب‌های شبیه سازی‌های ساده نانو، نانو فناورها و نانو دستاوردها، نانو از نو و آزمایش‌های ساده نانو از منابع تکمیلی و پیشنهادی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ۹-۶۶۵۵۴۳۴۸ تماس گرفته و یا به آدرس www.nanoclub.ir مراجعه نمایید.