سایت جدید فرانسه برای بررسی مسائل اجتماعی فناوری‌نانو

اتحادیه شهروندان در زمینه چالش‌های فناوری‌نانو (CACEN) به‌تازگی وب سایت جدیدی به نشانی nano.acen-cacen.org راه‌اندازی کرده است.

اتحادیه شهروندان در زمینه چالش‌های فناوری‌نانو (CACEN) که در اصطلاح فرانسوی به‌طور خلاصه ACEN نام دارد، به‌تازگی وب سایت جدیدی به نشانی nano.acen-cacen.org راه‌اندازی کرده است.

در این سایت، شهروندان می‌توانند ضمن دستیابی به اطلاعات مورد نظر در زمینه مسائل اجتماعی ناشی از فناوری‌نانو، پاسخ سوالات خود در این زمینه‌ها را نیز دریافت کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنند.

طی دهه‌ی گذشته حجم سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و دولتی در حوزه علم و فناوری‌نانو به‌طور چشمگیری افزایش یافته و از فناوری‌نانو در محصولات مختلف استفاده می‌شود. در عین حال، عدم اطمینان‌ها و بحث‌های مختلف در زمینه تعریف، مفید بودن، اهداف و ریسک‌های فناوری‌نانو و نانواد نیز افزایش یافته است. به‌همین دلیل شهروندان و ذینفعان مختلف به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسائل اجتماعی ناشی از این فناوری نوظهور هستند.

ACEN برای پاسخ به این نیاز فزاینده، وب سایت فوق‌الذکر را ایجاد کرده است تا شهروندان بتوانند به اطلاعات مورد نظر خود در زمینه مسائل ایمنی، سلامت، زیست‌محیطی، اقتصادی، جغرافیایی و اخلاقی علم و فناوری‌نانو دست یابند.

این سایت جدید یک رویکرد جهانی در زمینه بررسی مسائل ایمنی فناوری‌نانو ارائه خواهد کرد.

به‌طور کلی رویکرد تکثرگرایانه این سایت جدید، آن را منحصر به فرد کرده و شهروندان می‌توانند در زمینه مسائل سلامت، زیست محیطی و حقوق انسانی فناوری‌نانو با سازمان‌های مردم نهاد همکاری کنند.

ACEN نه تنها برای فرانسوی زبان‌ها، بلکه برای انگلیسی، اسپانیولی و پرتغالی زبان‌ها نیز قابل استفاده خواهد بود.