آغاز اردوی علمی مرحله دوم المپیاد نانو

دومین مرحله المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از بعد از ظهر روز جمعه ۸ مرداد ماه سال جاری، با جلسه معارفه دانش‌آموزان و اولیا در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو آغاز شد و تا روز دوشنبه ۱۸ مردادماه ادامه خواهد داشت.


دومین مرحله المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو از بعداز ظهر روز جمعه ۸ مرداد ماه سال جاری، با جلسه معارفه دانش‌آموزان و اولیا در محل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو آغاز شد و تا روز دوشنبه ۱۸ مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

در این مرحله دانش‌آموزان در یک اردوی ۱۰ روزه در دو فاز آموزش می‌بینند. در فاز اول که در پژوهشگاه صنعت نفت سپری می‌گردد، داوطلبین با مبانی روش‌های تولید نانومواد آشنا می‌شوند و برای ساخت نمونه با روش‌های سل- ژل و شیمی تر، رسوب‌دهی بخار شیمیایی، اسپری پیرولیز، میکروامولسیون و هیدروترمال، تحت تعلیم قرار می‌گیرند. برنامه فاز اول از روز شنبه ۹ مرداد آغاز گردیده و تا روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ادامه خواهد داشت. داوطلبان نمونه‌هایی را که در این مرحله ساخته‌اند به پارک فناوری پردیس خواهند برد تا مشخصه‌نمایی شوند.

 

در فاز دوم که از روز شنبه ۱۶ مرداد آغاز می‌گردد، داوطلبین میهمان دانشگاه تهران خواهند بود. عمده برنامه فاز دوم به کارگاه شبیه‌سازی در مقیاس نانو اختصاص دارد و با بازدید از آزمایشگاه‌های مرکز تحقیقات علوم و فناوری‌نانو دانشگاه تهران تکمیل خواهد شد. فاز دوم در روز دوشنبه ۱۸ مرداد، همزمان با برگزاری آزمون مرحله دوم خاتمه خواهد یافت.

 

کارگاه روش تحقیق و کارگاه مدیریت فناوری از دیگر دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی شده در این اردوی علمی است. علاقمندان می‌توانند اخبار جزئیات برگزاری اردو را از طریق وب‌گاه باشگاه به آدرس www.nanoclub.ir پیگیری نمایند.