ایران میزبان هشتمین نشست نانوفروم آسیا شد

هفتمین نشست نانوفروم آسیا (ANF 2010) در تاریخ ۸ و ۹ نوامبر (۱۷ و ۱۸ آبان) به‌وسیله‌ آکادمی علوم و فنون ویتنام در شهر هانوی کشور ویتنام برگزار شد. در این نشست ایران حائز بیشترین رای برای میزبانی نشست آینده شد. نشست هشتم این نهاد بین المللی همزمان با چهارمین جشنواره فناوری نانو در تهران برگزار خواهد شد.

هفتمین نشست نانوفروم آسیا (ANF2010)

هفتمین نشست (ANF 2010) همزمان با کارگاه بین المللی مواد پیشرفته و نانو تک، در تاریخ ۸ و ۹ نوامبر (۱۷ و ۱۸ آبان) با حضور نمایندگانی از کشورهای عضور شبکه نانو فروم آسیا برپا شد در شهر هانوی کشور ویتنام برگزار شد و اعضای نانوفروم آسیا (Asia Nano Forum)  آخرین برنامه‌ها و اقدامات خود را در عرصه فناوری نانو ارائه کردند.

از جمله مواردی که در این نشست بررسی شد، فعالیت گروهی در حوزه (EHS (Environmental Health and Safety است. بر این اساس تصمیم‌گیری شد تا فعالیت‌های مشترکی، با هدایت و هماهنگی نانو فروم آسیا، در این حوزه انجام گیرد.

در این نشست ایران حائز بیشترین رای برای میزبانی نشست آینده شد و نشست هشتم این نهاد بین المللی، همزمان با چهارمین جشنواره فناوری نانو (IRANNANO 2011) در تهران برگزار خواهد شد. قابل ذکر است که ششمین نشست نانو فروم آسیا (ANF2009) مهرماه سال گذشته در شهر تایپه کشور تایوان برگزار شد.

همچنین همزمان با هفتمین نشست نانو فروم آسیا، اردوی فناوری نانو آسیا (Asia Nano Camp 2010) متشکل از دانشجویان دکترای کشورهای عضو، در سنگاپور و مالزی برگزار شد.

نانو فروم آسیا (ANF) یک سازمان شبکه اى است که در ماه مى سال ۲۰۰۴ با هدف ارتقاى تحقیق، توسعه و پتانسیل اقتصادى فناورى نانو در منطقه آسیا تأسیس شده است. کشورهاى ایران، هند، ژاپن، نیوزیلند، استرالیا، سنگاپور، تایوان، تایلند، امارات متحده عربى، مالزى و چین از جمله اعضای این شبکه هستند.