فراخوان شرکت در ششمین جشنواره انتخاب برترین‌های فناوری‌نانو

جشنواره انتخاب برترین‌های فناوری‌نانو، هر ساله برای ارزیابی و تقدیر از دستاوردها و فعالیت‌های دست‌اندرکاران این فناوری از سوی ستاد توسعه فناوری‌نانو برگزار می‌شود. در این جشنواره با ارزیابی دستاوردها و فعالیت‌های سال ۱۳۸۹، از افراد و مؤسسات برتر در زمینه توسعه علوم و فناوری‌نانو تجلیل خواهد شد.

جشنواره انتخاب برترین‌های فناوری‌نانو، هر ساله برای ارزیابی و تقدیر از دستاوردها و فعالیت‌های دست‌اندرکاران این فناوری از سوی ستاد توسعه فناوری‌نانو برگزار می‌شود. در این جشنواره با ارزیابی دستاوردها و فعالیت‌های سال ۱۳۸۹، از افراد و مؤسسات برتر در زمینه توسعه علوم و فناوری‌نانو تجلیل خواهد شد. تاکنون پنج دوره از این جشنواره برگزار شده است و ستاد در نظر دارد، ششمین دوره از این جشنواره را برگزار نماید. مراسم تقدیر از برگزیدگان این دوره از جشنواره همزمان با چهارمین جشنواره‌ فناوری‌نانو در مهرماه ۱۳۹۰ برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است مجموعه‌ شاخص‌ها و امتیازات به‌گونه‌ای تهیه شده‌اند که امتیازات هر فرد و موسسه بدون هیچ‌گونه اعمال سلیقه و صرفاً بر اساس مستندات موجود محاسبه می‌شود و این محاسبه حتی توسط فرد و موسسه نیز قابل انجام است.

 

برگزیدگان این دوره از جشنواره در زمینه‌های زیر انتخاب خواهد شد:

• سه موسسه پژوهشی؛

• ده متخصص برتر؛

• پنج فناوری برتر؛

• یک متخصص ایرانی مقیم خارج؛

• یک متخصص خارجی؛

• یک متخصص جوان؛

• یک مرکز رشد برتر؛

• چهار رسانه برتر؛

• سه آزمایشگاه برتر؛

 

چگونگی شرکت در جشنواره انتخاب برترین‌های فناوری‌نانو به شرح زیر است:

 

۱٫موسسات و متخصصان: معیارهای ارزیابی موسسات و متخصصان در این جشنواره در دو دسته کلی هستند:

• مواردی که مشمول حمایت تشویقی می‌شوند که برای امتیازدهی به این مستندات لازم است که آنها را به بخش حمایت تشویقی ارسال نموده تا پس از داوری و تایید در این بخش امتیازدهی شوند.

• مواردی که مشمول حمایت تشویقی نمی‌شوند که می‌بایست به صندوق پستی۳۴۴-۱۴۵۶۵ ارسال شوند.

 

 لازم به یادآوری است که تنها مدارکی که مربوط به سال ۱۳۸۹ هستند در این جشنواره امتیاز خواهند داشت.

 

۲٫فناوری برتر: انتخاب فناوری برتر از بین فناوری‌هایی صورت می‌پذیرد که تا پایان سال ۱۳۸۹ تاییدیه نانومقیاس بودن را از شرکت کارآفرینی و فناوری ایران (کفا) دریافت کرده‌اند. کفا مجری ارائه تاییدیه نانومقیاس بودن محصولات و فناوری‌ها در زمینه فناوری نانو است.

 

۳٫مراکز رشد برتر: مرکز رشد برتر از بین مراکز رشدی که در برنامه حمایت از مراکز رشد با ستاد تعامل داشته‌اند، انتخاب خواهد شد. این انتخاب بر اساس معیارهای مشتری مداری و خروجی است.

 

۴٫رسانه‌های برتر: برترین رسانه‌ها در چهار دسته کلی شبکه‌های صدا، سیما، خبرگزاری‌ها و نشریات انتخاب خواهند شد. اطلاعات این بخش توسط کارگروه ترویج ستاد فناوری نانو تهیه می‌شود. 

 

۵٫آزمایشگاه‌های برتر فناوری‌نانو: انتخاب آزمایشگاه‌های برتر از بین آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی و بر اساس ارزیابی سالانه شبکه است که از برترین‌های آن، در جشنواره تقدیر خواهد شد.

 از این رو افراد و موسسات لازم است هر چه سریعتر مدارک خود را از طریق صندوق پستی۳۴۴-۱۴۵۶۵ و یا بخش حمایت تشویقی پایگاه اینترنتی ستاد، مطابق دستورالعمل ذکر شده، به جشنواره انتخاب برترین‌های فناوری‌نانو ارسال نمایند. 

مهلت ارسال مدارک تا ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۰ تمدید شده است.