استان هرمزگان اولین میزبان نمایشگاه هفته نانو در سال ۱۳۹۰

استان‌ هرمزگان، به عنوان اولین میزبان نمایشگاه آموزشی هفته نانو در سال ۱۳۹۰، در روزهای ۲۷ تا ۲۹ فروردین شاهد برپایی نمایشگاه آموزشی هفته نانو بود. در اولین روز این نمایشگاه، پنج گروه دویست نفره از دانش‌آموزان استان هرمزگان از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید نمودند.

استان هرمزگان اولین میزبان نمایشگاه هفته نانو در سال ۱۳۹۰

استان‌ هرمزگان، به عنوان اولین میزبان نمایشگاه آموزشی هفته نانو در سال ۱۳۹۰، در روزهای ۲۷ تا ۲۹ فروردین شاهد برپایی نمایشگاه آموزشی هفته نانو بود. این برنامه با همکاری نهادهای محلی مختلفی همچون استانداری، صداو سیما، بنیاد ملی نخبگان، دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی و آموزش و پرورش استان هرمزگان برگزار شد.

 

ششمین نمایشگاه «هفته نانو» با حضور مدیر کل آموزش و پروش استان هرمزگان، جناب آقای آخوندی، در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد و در اولین روز این نمایشگاه، پنج گروه دویست نفره از دانش‌آموزان استان هرمزگان از بخش‌های مختلف نمایشگاه بازدید نمودند. گفتنی است پیش از برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌هایی برای بازدید دانش‌آموزان نواحی دوگانه بندرعباس و شهرستان‌های میناب، رودان و بندرلنگه انجام شده بود.

 

همایش معرفی مبانی فناوری نانو، بازدید از نمایشگاه محصولات، مشاهده فیلم ۹-۱۰ و شرکت در مسابقه ایده‌های دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های برگزار شده در نمایشگاه «هفته نانو» استان هرمزگان است. همچنین در این نمایشگاه از دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو به صورت حضوری ثبت‌نام به عمل آمد.

 

نمایشگاه «هفته نانو» یک فعالیت آموزشی_ترویجی است که از سال ۱۳۸۸ به وسیله باشگاه دانش آموزی فناوری نانو در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. باشگاه نانو بر آن است که با استفاده از فرصت این نمایشگاه، جمع کثیری از دانش‌آموزان کشور را با مفاهیم اولیه فناوری نانو آشنا سازد. تاکنون این نمایشگاه در استان‌های یزد، خوزستان، لرستان، خراسان رضوی و فارس برگزار شده است.