تسهیلات جدید پرداخت مرحله دوم حمایت تشویقی

براساس آیین‌نامه جدید حمایت‌های تشویقی ستاد نانو، دانشجویان از این پس، می‌توانند با ارائه مقاله در یکی از همایش‌های مورد تایید ستاد، نسبت به دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی پایان‌نامه‌های نانویی خود اقدام کنند.

تسهیلات جدید در پرداخت مرحله دوم حمایت تشویقی

براساس آیین‌نامه جدید حمایت‌های تشویقی ستاد نانو در خصوص پایان‌نامه‌های دانشجویی، از این پس، مرحله دوم حمایت تشویقی پایان‌نامه‌های مورد تایید ستاد، با حضور در  یکی از همایش‌های مورد تأیید ستاد نیز پرداخت خواهد شد. هدف از این امر، کاهش زمان انتظار برای دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی، آشنایی متخصصان سایر رشته‌ها با دستاوردهای محققان فناوری‌نانو و حمایت از همایش‌های معتبر کشور بیان شده است.

 

ازاین‌رو، آن دسته از افرادی که پروپوزال پایان‌نامه آنها مورد تایید ستاد قرار گرفته است اما موفق به شرکت در همایش دانشجویی فناوری نانو نشده‌اند، می‌توانند با ارایه مقاله در یکی از همایش‌های برگزار شده از سوی چهار انجمن نانوفناوری ایران، انجمن فیزیک ایران، انجمن شیمی ایران و انجمن مهندسی و علم مواد ایران نسبت به دریافت مرحله دوم حمایت‌های تشویقی پایان‌نامه خود، اقدام کنند.

 

پیش‌تر، دانشجویان به منظور دریافت مرحله دوم حمایت‌های تشویقی پایان‌نامه‌های خود، ملزم به ارسال مقاله در یکی از همایش‌های دانشجویی فناوری نانو بودند که هرسال دو بار با حمایت ستاد فناوری نانو برگزار می‌شد.

 

افراد برای دریافت حمایت تشویقی لازم است شرایط زیر را رعایت کنند:

• مقاله باید مرتبط با پایان ‌نامه خود فرد باشد که در ستاد ارتباط آن با فناوری‌ نانو تأیید شده است.

• دانشجو موظف است در تمامی روزهای برگزاری همایش در همایش حضور فعال داشته باشد.

• دانشجو موظف است حداقل در یکی از کارگاه‌های همایش شرکت کند.

 

شایان ذکر است، در شهریورماه و آبان ماه امسال همایش‌هایی از سوی انجمن‌های فیزیک، مواد و شیمی برگزار می‌شود که تاریخ دقیق هر همایش به همراه مشخصات آنها سه‌ماه قبل از برگزاری همایش، متعاقبا از طریق پایگاه اینترنتی ستاد نانو اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است همایش سالانه ستاد نیز در سال ۱۳۹۰ برگزار خواهد شد که زمان و مکان همایش متعاقبا از طریق همین سایت و سایت همایش دانشجویی فناوری نانو به نشانی www.nisc.ir اعلام خواهد شد.

 

گفتنی است، ستاد ویژه توسعه فناوری ‌نانو از سال ۱۳۸۳، در راستای ارتقاء سطح علمی کشور در زمینه فناوری‌ نانو در عرصه‌‌های بین‌‌المللی و تقویت انگیزه فعالیت در این عرصه، از پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با فناوری نانو حمایت می‌کند. این حمایت‌ها شامل حمایت از پایان‌نامه‌‌های دکتری و کارشناسی‌ارشد در تمامی رشته‌ها است و در صورت تأیید ارتباط موضوع پایان‌‌نامه با فناوری ‌نانو این حمایت‌ها طی دو مرحله از سوی ستاد نانو،‌ پرداخت خواهد شد.