مروری بر اخبار رسانه‌ها در نیمه اول مرداد ماه

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور از تاریخ ۳ الی ۱۰ مردادماه سال جاری، در مجموع ۸۱ خبر در زمینه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. موضوعات محوری اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا مرتبط با رویدادهای علمی از قبیل ساخت مراکز جدید و برگزاری نمایشگاه و همایش در این حوزه بوده است.


رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور از تاریخ ۳ الی ۱۰ مردادماه سال جاری، در مجموع ۸۱ خبر در زمینه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. موضوعات محوری اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا مرتبط با رویدادهای علمی از قبیل ساخت مراکز جدید و برگزاری نمایشگاه و همایش در این حوزه بوده است. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۱۹ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج فناوری نانو در مردادماه قرار گرفت.

 

از دیگر خبرگزاری‌های مروج فناوری نانو می‌توان به خبرگزاری مهر با انتشار ۱۲ خبر، فارس ۵ خبر، ایرنا ۷ خبر، باشگاه خبرنگاران جوان ۴ خبر، ایران ۳ خبر و همشهری آنلاین،‌ جام جم و اطلاعات هر کدام با ۱ خبر اشاره داشت. همچنین از بین رسانه‌های ملی نیز، شبکه چهارم سیما با ۱۲ خبر، رادیو جوان ۴ خبر، رادیو ایران و رادیو پیام هر کدام ۳ خبر، شبکه خبر ۲ خبر و شبکه دوم سیما، رادیو تهران، رادیو فرهنگ و رادیو سلامت نیز هرکدام با ۱ خبر، رویدادهای فناوری نانو را در روزهای ۳ الی ۱۰ مرداد ماه، پوشش دادند.

 

از برجسته‌ترین عناوین خبری مرتبط با فناوری نانو منتشر شده در طی این ۷ روز، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ذخیره هیدروژن در ساختارهای خوشه انگوری، گامی در جهت تولید سوخت سبز

• چهارمین استاندارد ملی ایران در زمینه فناوری نانو منتشر شد

• کنفرانس توسعه فناوری سلول‌های خورشیدی نانوساختار برگزار می‌شود

• ارائه روشی نوین در تولید سرامیک‌های نسوز برای صنایع در کشور

• برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان

• پرداخت بیش از یک میلیارد تومان حمایت تشویقی به محققان فناوری نانو

 

لازم به ذکر است، با توجه به نوظهور بودن فناوری نانو و جذابیت‌های این حوزه، توجه خبرگزاری‌ها به این فناوری در گسترش عمومی این علم نقش بسزای خواهد داشت. بدیهی است در طی این مسیر، هدایت و حمایت از خبرگزاری‌ها در امر اطلاع‌رسانی فناوری نانو، می‌تواند آسیب‌های احتمالی خبررسانی را پوشش دهد. به همین منظور، ستاد نانو با درک این موضوع، توجه ویژه خود را به ارتباط نزدیک رسانه‌ها با ستاد نانو و دسترسی سریع آنان به منابع خبری، معطوف ساخته است.