مروری بر اخبار رسانه‌ها در دهه دوم مردادماه

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور، از تاریخ ۱۰ الی ۱۷ مردادماه سال جاری، در مجموع ۹۴ خبر در زمینه فناوری نانو را پوشش دادند. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۰ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج فناوری نانو در دهه دوم مردادماه قرار گرفته است.

مروری بر اخبار رسانه‌ها در دهه دوم مردادماه

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور، از تاریخ ۱۰ الی ۱۷ مردادماه سال جاری، در مجموع ۹۴ خبر در زمینه فناوری نانو را پوشش دادند. طبق آمار به‌دست آمده، موضوعات محوری اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا مرتبط با رویدادهای علمی از قبیل برگزاری نمایشگاه و همایش و ساخت مراکز جدید در این حوزه در داخل و خارج از کشور بوده است. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۰ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج فناوری نانو در دهه دوم مردادماه قرار گرفته است.

 

از دیگر مروجان فناوری نانو در میان پایگاه‌های خبری می‌توان به خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار ۹ خبر، فارس ۷ خبر، ‌ایران و ایرنا هر کدام با انتشار ۴ خبر، جام‌جم ۳ خبر و اطلاعات با انتشار ۲ خبر مرتبط با فناوری نانو اشاره داشت. همچنین در میان رسانه‌های ملی نیز، شبکه چهارم سیما با ۱۴ خبر، رادیو پیام ۵ خبر، شبکه اول سیما ۴ خبر و شبکه پنجم سیما، شبکه خبر، رادیو جوان و رادیو سلامت هر کدام با ۱ خبر رویدادهای فناوری نانو در دهه دوم مردادماه سال جاری را تحت پوشش خود قرار دادند.

 

از برجسته‌ترین عناوین خبری پوشش داده‌شده توسط رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری در هفته گذشته، می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

• دانشمندان شاخصی برای ارزیابی ریسک نانومواد ارایه دادند؛

• دهمین همایش دانشجویی فناوری نانو برگزار می‌شود؛

• تولید نوعی عایق دوستدار محیط زیست برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی؛

• کنفرانس شیمی معدنی برگزار می‌شود؛

• سنتز نانوسرامیک‌های نوین با استفاده از امواج ماکروویو؛

• تلاش برای ساخت ابزارهای الکترونیکی با قدرت بوییدن.