انگسترون متریال در ردیف پنج صاحب امتیاز برتر ثبت اختراع در حوزه گرافن

براساس دو گزارش تحلیل پتنتی که امسال منتشر شده‌اند، دکتر بور جنگ و دکتر آرونا زامو بنیان‌گذاران شرکت‌های Angstron Materials و Nanotek Instruments در میان ۵ نفر برتر دنیا در زمینه تولید مالکیت فکری در حوزه گرافن قرار گرفته‌اند.

انگسترون متریال در ردیف پنج صاحب امتیاز برتر ثبت اختراع در حوزه گرافن

براساس دو گزارش تحلیل پتنتی که امسال منتشر شده‌اند، دکتر بور جنگ و دکتر آرونا زامو بنیان‌گذاران شرکت‌های Angstron Materials و Nanotek Instruments در میان ۵ نفر برتر دنیا در زمینه تولید مالکیت فکری در حوزه ماده گرافن قرار گرفته‌اند.

 

شرکت Gridlogics، متخصص در زمینه خدمات تحلیل پتنت که گزارشات معتبر Patent iNSIGHT Pro را منتشر می‌کند، به رصد فعالیت‌های مالکیت معنوی و روند آن در خصوص گرافن پرداخته و عناصر کلیدی بازار این محصول را شناسایی کرده است. به گزارش شرکت Gridlogics، شرکت زیمنس با تعداد ۸۹ ثبت اختراع در خصوص گرافن در مقام اول و بعد از آن شرکت‌های جنگ با ۴۲ و زامو با ۳۹ ثبت اختراع در مقام‌های بعدی قرار دارند. موارد ثبت شده توسط جنگ و زامو گستره‌ی وسیعی از فناوری‌های نوین مانند ترکیبات، فرآیندها، کاربردهای گرافن تک لایه و چند لایه را شامل می‌شود.

 

گزارش تحلیل پتنت و مطالعه در مورد مصرف نانومواد در باتری‌های یون-لیتیوم که بوسیله مرکز مدیریت دانش فناوری نانو منتشر شده به تفصیل به ثبت اختراعات مواد مصرفی باتری‌های یون-لیتیومی پرداخته است. طبق این گزارش از بین ۱۰ مالک اختراع برتر، جنگ و زامو به رتبه‌ی چهارم بعد از کمپانی سامسونگ، BASF و صنایع ابزار دقیق Hon Hai دست یافتند که کسب این مقام بخاطر داشتن ۱۳ ثبت اختراع مرتبط با ساخت نانومواد برای باتری‌های یون-لیتیومی بوده است.

 

گزارش مذکور همچنین به کار شرکت انگسترون متریال (Angstron Materials) در خصوص تولید آنود‌های هیبریدی با ظرفیت بالا برمبنای گرافن اشاره کرده است. شرکت انگسترون متریال بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی نانوپلاکت‌های گرافنی در دنیاست. در قیاس با نانولوله‌های کربنی و نانوفیبرهای کربنی، گرافن تک‌لایه‌ی تولید شده این شرکت خواص الکتریکی، دمایی و مکانیکی برتری ارائه کرده است. مصرف کنندگان هدف‌گذاری شده برای این محصول شامل محصولات الکترونیکی مثل تلفن‌های هوشمند و محصولات قابل حمل الکترونیکی، لوازم جانبی کامپیوتر، صفحات لمسی، پایانه‌های فروش و کنترلرهای صنعتی است. شرکت یادشده قدم‌های بزرگی جهت ارتقای عملکرد تجهیزات ذخیره انرژی مثل ابرخازن‌ها و باتری‌های یون-لیتیومی برداشته است.

 

گفتنی است انگسترون متریال گستره متنوعی از مواد گرافنی در سایزهای مختلف، از نانو تا میکرو، در هریک از راستاهای x، y و z را عرضه می‌کند. نانوپلاکت‌های گرافنی، عملکردهای بهبود یافته بوده و خواص برتر مکانیکی، دمایی و هدایت الکتریکی ارائه می‌دهند. بنابراین، انگسترون متریال قادر است با عامل‌دار کردن گرافن با کارخانجات مختلفی که در زمینه‌هایی مثل باتری‌ها، پیل‌های سوختی، ابرخازن‌ها، سازه‌های سبک، تداخل الکترومغناطیسی، تداخل فرکانس رادیویی، تخلیه الکترواستاتیکی و … فعالیت می‌کنند، همکاری کند. انگسترون متریال از تخصص بخش تحقیق و توسعه‌ی خود جهت همگام شدن با مشتری‌هایش در طول فرآیند تجاری شدن بهره گرفته و بدین ترتیب علاوه بر کاهش زمان و هزینه‌ها بر کیفیت عملکرد محصول می‌افزاید. نانو پلاکت‌های گرافنی را می‌توان برای کاربردهای پلیمری و محلولی در سطح عامل‌دار نمود و بدین ترتیب تا بیشتر از ۴۰ درصد وزنی جهت مصارفی خاص بارگذاری نمود.

 

این شرکت از ترکیب کردن فناوری‌های روز دنیا برای خلق نسل جدید محصولات در بازارهای هوا-فضا، اتومبیل‌سازی، انرژی، تاسیسات دریایی، ساخت و ساز، الکترونیک، پزشکی، نظامی و ارتباطات بهره می‌گیرد.