همکاری برای تولید دستگاه‌های تشخیص توالی DNA

گروه QuantuMDx اعلام نموده‌اند که این گروه وارد مذاکره برای دریافت لیسانس انحصاری طیف وسیعی از پتنت‌ها که کاربردهای زیادی در حسگر زیستی دارد از نانوسیز (Nanosys) شده است.


گروه QuantuMDx اعلام نموده‌اند که این گروه وارد مذاکره برای دریافت لیسانس انحصاری طیف وسیعی از پتنت‌ها که کاربردهای زیادی در حسگر زیستی دارد از نانوسیز (Nanosys) شده است.

 

بخش اصلی این پتنت‌ها استفاده از نانوتیوب‌ها و نانوسیم‌ها را در حسگرهای زیستی پوشش می‌دهند. در این قرارداد، QuantuMDx، برای استفاده از نانوموادها در توالی DNA و تعیین نشانگرهای زیستی مربوط به بیماری‌های خاص اسید نوکلئیک، حقوق انحصاری جهانی دریافت کرده‌است و نانوسیز نیز پرداخت‌های حق امتیاز مربوط به قرارداد و اجرت قرارداد لیسانس را تضمین کرده است.

 

نانوسیز صاحب محدوده وسیعی از سهم مالکیت‌فکری در فناوری نانو است که وجوه متفاوتی از این فناوری را همچون نانوسیم‌ها و نقاط کوانتمی برای کاربردهای متعدد پوشش می‌دهد. گروه QuantuMDx به فناوری نانوسیز برای ساخت و ترکیب نانوسیم دست پیدا خواهندکرد و از آن در فناوری شیمی و زیستی‌اش و در دستگاه‌های قابل حمل برای تشخیص توالی DNA و تشخیص مولکولی استفاده می‌کند.

 

مدیر عامل گروه QuantuMDx، الین واربورتون (Elaine Warburton)، اظهارکرد که فناوری نانوسیز تشخیص دقیق و اندازه‌گیری نشانگرهای متعددی را با استفاده از آرایش فشرده حسگرهای زیستی که به راحتی با توالی دی ان ای QuantuMDx ترکیب می شوند، به مرحله اجرا گذاشته است. مدیر بخش پزشکی شرکت، آقای جان بورن (Sir John Burn)، بیان داشت که شرکت، در حال ارتقا وسیله‌ای است که از نظر کاربری ساده و از لحاظ رسیدن به نتایج، سریع و قابل حمل نیز باشد تا بتواند از آن در تشخیص توالی DNA بالینی استفاده کند. این فناوری گران است و نتایج را در دقیقه ارائه می‌کند و این مسئله، آن را به یک دستگاه کلیدی در جعبه ابزار کلینیک تبدیل می‌نماید.

 

معاون مالکیت‌فکری و مشاور عمومی نانوسیز، اندرو فیلر (Andrew Filler)، اظهارکرد که نانوسیز در افزایش میزان تقاضا مواد پیچیده در بازار، با پیشرفت مستمر، تجاری‌سازی و صدور مجوز، همراه با تلاش گروه QuantuMDx موفق عمل کرده است.