بازتاب چهارمین جشنواره فناوری نانو در رسانه‌ها

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری داخلی و خارجی در مجموع با انتشار بیش از ۳۰۰ خبر رویدادهای چهارمین جشنواره فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند.

 

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری داخلی و خارجی در مجموع با انتشار بیش از ۳۰۰ خبر رویدادهای چهارمین جشنواره فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. محوریت اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌ها عمدتا پیرامون معرفی برترین‌های فناوری نانو، دستاوردهای رونمایی‌شده توسط رئیس‌جمهور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو بوده است. همزمانی برگزاری هشتمین نشست مجمع آسیایی فناوری نانو با چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو و بازدید اعضای این نشست از نمایشگاه، از دیگر موضوعات مورد توجه رسانه‌ها بوده است.

شبکه‌های سیما در بیش از ۱۲۰ نوبت خبری و شبکه‌های صدا در بیش از ۶۰ نوبت خبری به همراه شبکه‌های برون مرزی سازمان صداوسیما از جمله Press TV، سحر، الکوثر، العالم و جام‌جم و شبکه‌های بین‌المللی کشورهای روسیه، کویت و لبنان در مجموع بیش از ۶۰۰ دقیقه را به پوشش خبری چهارمین جشنواره فناوری نانو اختصاص دادند.

همچنین ۳۷ خبر نیز در ایام جشنواره در خبرگزاری‌ها و رسانه‌های داخلی منتشر شد که به پوشش رویدادهای چهارمین جشنواره فناوری نانو اختصاص داشت؛ خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، فارس، ایرنا و باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار ۳۳ خبر و روزنامه‌های جام‌جم و اطلاعات با انتشار ۴ خبر، اخبار چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو را تحت پوشش خود قرار دادند. گفتنی است خبرگزاری‌های ایسنا، مهر، فارس، ایرنا، باشگاه خبرنگاران جوان و جام‌جم، از ابتدای اعلام فراخوان ثبت‌نام جشنواره چهارم تا پایان مهرماه در مجموع با انتشار بیش از ۱۰۰ خبر، رویدادها و اخبار چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو را پوشش دادند.

طبق بررسی‌های صورت‌گرفته، در مجموع بیش از ۳۰۰ خبر پیرامون برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، از سوی پایگاه‌های خبری، روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون منتشر شده‌است.

علاوه بر اخبار و گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های کشور، در طی روزهای برگزاری جشنواره فناوری نانو بیش از ۹۰ خبر از رویدادهای جشنواره، دستاوردهای ارائه‌شده در نمایشگاه، بازدید مسئولین و همچنین گزارش‌های آماری و تحلیلی مرتبط با این دوره از جشنواره، بر روی پایگاه اینترنتی ستاد توسعه فناوری نانو منتشر شده است. نسخه انگلیسی پایگاه اینترنتی ستاد توسعه فناوری نانو نیز،‌ با انتشار ۲۸ خبر نقش موثری در انتشار اخبار چهارمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در سطح بین‌المللی داشت که بخشی از این اخبار در سایت معروف nanotech-now نیز منتشر شد.