انتشار ۱۱۶ خبر مرتبط با فناوری نانو در هفته اول آذرماه

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۳۰ آبان‌ماه الی ۷ آذرماه سال جاری، در مجموع با انتشار بیش از ۱۱۶ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را منعکس کردند. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۳ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در هفته اول آذر ماه سال جاری قرار گرفته است.

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۳۰ آبان‌ماه الی ۷ آذرماه سال جاری، در مجموع با انتشار بیش از ۱۱۶ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را منعکس کردند. عمده موضوعات محوری اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌‌ها به دستاوردهای علمی از قبیل کاربرد فناوری نانو در صنایعی چون کشاورزی و پزشکی و ساخت نانوذرات اختصاص داشته ‌است. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۲۳ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در هفته اول آذر ماه سال جاری قرار گرفته است.

 

از دیگر مروجان فناوری نانو در میان پایگاه‌های خبری می‌توان به خبرگزاری ایرنا با انتشار ۸ خبر، مهر ۴ خبر، فارس ۳ خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، اطلاعات،‌ ایران و جام‌جم هرکدام با انتشار ۲ خبر و برنا،‌ واحد مرکزی خبر، و همشهری هر کدام با انتشار ۱ خبر اشاره کرد. همچنین در بین رسانه‌های ملی نیز، شبکه چهارم سیما با انعکاس ۱۱ خبر، شبکه‌ خبر با انعکاس ۵ خبر، رادیو ایران و رادیو جوان هرکدام با انعکاس ۴ خبر، شبکه اول سیما ۳ خبر، شبکه‌ دوم سیما، رادیو پیام و رادیو تهران هرکدام با انعکاس ۲ خبر و رادیو سلامت با انعکاس ۱ خبر رویدادهای مرتبط با فناوری نانو را در روزهای ۳۰ آبان‌ماه الی ۶ آذرماه سال جاری، پوشش داده‌اند.

 

از برجسته‌ترین عناوین خبری پوشش داده‌شده توسط رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری در این ۷ روز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

• باشگاه خبرنگاران جوان: تولید صنعتی نخستین نانو داروی ضد سرطان خاورمیانه تا دو ماه آینده انجام می شود

• ایسنا: راه‌اندازی آزمایشگاه‌های «نانوبیوتکنولوژی» و «محاسبات پیشرفته» در آینده

• ایرنا: ایران در جمع ۱۰ کشور برتر دانش نانو قرار دارد

• مهر: عرضه دستگاهی برای آنالیز و شناسایی مواد دارویی و نانویی

• برنا: جشنواره ملی حرکت تحقق افق ۱۴۰۴ را تسهیل می‌کند