نمایشگاه‌های هفته نانو در نیمه دوم سال ۱۳۹۰

باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو در راستای برگزاری سری نمایشگاه‌های «هفته نانو»، در آذر و بهمن امسال چهار نمایشگاه دیگر در سه استان سمنان، گلستان و همدان برگزار خواهد کرد. از جمله ویژگی‌های بارز این نمایشگاه‌ها اختصاص دو بخش به سومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو و باشگاه خبرنگاران نانو است.


باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو در راستای برگزاری سری نمایشگاه‌های «هفته نانو»، در آذر و بهمن امسال چهار نمایشگاه دیگر در سه استان سمنان، گلستان و همدان برگزار خواهد کرد. از ویژگی‌های این نمایشگاه‌ها اختصاص دو بخش به سومین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو و باشگاه خبرنگاران نانو است.

 

به دنبال برپایی هفت نمایشگاه از سری نمایشگاه‌های هفته نانو در استان‌های مختلف کشور و استقبال دانش‌آموزان استان‌های برگزار کننده،‌ هشتمین،‌ نهمین، ‌دهمین و یازدهمین نمایشگاه هفته نانو در تاریخ‌های زیر برگزار می شوند:

 

• استان سمنان/ شهر سمنان، ۱۹ الی ۲۰ آذرماه سال جاری؛

• استان سمنان/ شهر شاهرود، ۲۱ الی ۲۲ آذرماه سال جاری؛

• استان گلستان/ شهر گرگان، ۲۶ الی ۲۸ آذرماه سال جاری؛ و

• استان همدان/ شهر همدان، ۸ الی ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری.

 

از جمله برنامه‌های آموزشی که در ایام برپایی نمایشگاه‌ها برای دانش‌آموزان این سه استان در نظر گرفته شده است، می‌توان به برگزاری سمینار آشنایی با مبانی علوم و فناوری نانو، نمایش محصولات فناوری نانو در صنایعی چون نساجی، کشاورزی، لوازم خانگی و بهداشت، سینمای نانو و برگزاری مسابقه ایده‌های‌دانش آموزی اشاره کرد. همچنین در این نمایشگاه‌ها از دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در سومین المپیاد دانش‌آموزی فناوری نانو و عضویت در باشگاه خبرنگاران نانو به‌صورت حضوری ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

 

لازم به ذکر است، نمایشگاه «هفته نانو» یک فعالیت آموزشی-ترویجی است که از سال ۱۳۸۸ به‌وسیله باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود. تاکنون این نمایشگاه در استان‌های خراسان شمالی، هرمزگان، یزد، خوزستان، لرستان، خراسان رضوی و فارس برگزار شده است.

 

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از اخبار نمایشگاه‌ها به پایگاه اینترنتی باشگاه دانش آموزی فناوری نانو مراجعه کنند.