انتشار بیش از ۱۵۰ خبر مرتبط با فناوری نانو در یک هفته گذشته

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۱۷ الی ۲۳ بهمن‌ماه سال جاری، در مجموع با انتشار ۱۵۵ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را پوشش دادند. در این میان، شبکه خبر با انعکاس ۳۰ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در روزهای پایانی بهمن‌ماه سال جاری قرار گرفته است.

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۱۷ الی ۲۳ بهمن‌ماه سال جاری، در مجموع با انتشار ۱۵۵ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را پوشش دادند. عمده موضوعات محوری اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌‌ها به رویدادهای داخلی از قبیل تولید انبوه داروی ضدسرطان سینادوکسوزوم اختصاص داشته ‌است. در این میان، شبکه خبر با انعکاس ۳۰ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در روزهای پایانی بهمن‌ماه سال جاری قرار گرفت.

 

از دیگر مروجان فناوری نانو در میان پایگاه‌های خبری می‌توان به خبرگزاری ایسنا با انتشار ۱۲خبر، ایرنا ۸خبر، واحد مرکزی خبر ۵خبر، فارس سه خبر، مهر، باشگاه خبرنگاران جوان و برنا هر کدام یک خبر، روزنامه‌های قدس‌آنلاین سه خبر، جام‌جم ۲خبر و کیهان با یک خبر اشاره کرد. همچنین در بین رسانه‌های ملی نیز شبکه‌های اول سیما با انعکاس ۱۰ خبر، دو سیما یک خبر، سه سیما ۲خبر، چهار سیما ۲۲خبر، شبکه پنج سیما پنج خبر، رادیو گفتگو ۲خبر، رادیو تهران شش خبر، رادیو پیام ۱۲ خبر، رادیو جوان ۱۰ خبر، رادیو ایران ۱۱خبر و رادیو سلامت با انعکاس هفت خبر رویدادهای مرتبط با فناوری نانو را در روزهای ۱۷ الی ۲۳ بهمن‌ماه سال جاری پوشش دادند.

 

از برجسته‌ترین عناوین خبری پوشش داده‌شده توسط رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری در این ۷ روز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

• فارس: ایران تا سه سال آینده، یکی از ۱۵ کشور برتر جهان در فناوری نانو می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان: ایران دومین کشور تولید کننده نانو داروی تزریقی ضد سرطان

• خبرگزاری ایرنا: مرکز تحقیقات نانو دانشگاه علم و صنعت ایران آغاز به کار کرد

• خبرگزاری ایسنا: دانشمند ایرانی موفق به کشف یک منبع جدید انرژی شد

• واحد مرکزی خبر: ایران در رتبه نهم ریزفناوری جهان