پرداخت ۷۷۵ میلیون تومان حمایت تشویقی به ۱۰۶۰ محقق نانو

ستاد توسعه فناوری نانو در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۰،‌ مبلغ ۷٫۷۵۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بابت حمایت تشویقی به ۱۰۶۰ نفر از محققان فناوری نانو پرداخت نموده است. این افراد تعدادی از محققانی بودند که مدارک آنها تا آخر آذر ماه سال جاری تأیید و اعلام شده است.

ستاد توسعه فناوری نانو در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۰،‌ مبلغ ۷٫۷۵۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال بابت حمایت تشویقی به ۱۰۶۰ نفر از محققان فناوری نانو پرداخت نموده است. این افراد تعدادی از محققانی بودند که مدارک آنها تا آخر آذر ماه سال جاری تأیید و اعلام شده است.

 

تفکیک حمایت‌های پرداخت‌شده براساس نوع فعالیت پژوهشی آنها در جدول زیر آمده است:

 

نوع حمایت

تعداد (نفر)

مبلغ (ریال)

پایان نامه کارشناسی ارشد (دانشجو) ۳۴۹ ۲٫۰۹۴٫۰۰۰,۰۰۰
پایان نامه کارشناسی ارشد (استاد راهنما) ۳۳۶ ۱٫۰۱۱٫۰۰۰,۰۰۰
پایان‌نامه دکتری(دانشجو) ۷۵ ۱٫۳۲۶٫۰۰۰,۰۰۰
پایان‌نامه دکتری(استاد راهنما) ۶۷ ۶۰۳٫۰۰۰٫۰۰۰
مقاله ISI ۱۶۹ ۲٫۲۲۸٫۰۰۰٫۰۰۰
مقاله علمی-پژوهشی ۱۴ ۷۲٫۰۰۰٫۰۰۰
ارائه مقاله در کنگره خارجی ۴۱ ۲۵۱٫۰۰۰٫۰۰۰
چاپ کتاب ۵ ۷۹٫۰۰۰٫۰۰۰
مراکز رشد ۴ ۸۸٫۰۰۰٫۰۰۰
مجموع ۱۰۶۰ ۷٫۷۵۲٫۰۰۰٫۰۰۰

 

از مجموع این حمایت‌ها، بیشترین مبلغ پرداختی به مقالات ISI (معادل ۲۹% مبلغ کل) و پایان نامه کارشناسی ارشد (معادل ۲۷% مبلغ کل) اختصاص دارد.

 

شکل – تعداد افراد دریافت کننده حمایت به تفکیک نوع حمایت  

attach1(5).jpg 

 

با توجه به اجرای سیاست پرداخت حمایت از مقالات ISI براساس ضریب تاثیر مجله (IF)، به مقالات حمایت شده مبالغ مختلفی بین ۱۰ تا ۲۵ میلیون ریال پرداخت شد. جدول زیر مبالغ اختصاص یافته، تعداد و درصد این مقالات را نشان می دهد.

 

تعداد مقالات درصد  مبلغ تشویقی به ازای هر مقاله
۶۵ ۳۹% ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۴۸ ۲۸% ۱۲,۵۰۰,۰۰۰
۴۶ ۲۷% ۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۰ ۶% بیش از ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰

 

همانطور که نشان داده شده است، ۳۸% مقالات (۶۵مقاله) از همان مبلغ حمایت ۱۵ میلیون ریال سابق برخوردار شده‌اند. نکته قابل توجه پرداخت کمتر از سابق به ۵۵% مقالات (۹۴ مقاله) و پرداخت بیش از این مقدار به ۶% مقالات (۱۰ مقاله) است. با بررسی مبالغ پرداختی به مقالات ISI مشخص شد، میانگین پرداخت شده حدود ۱۳٫۲ میلیون ریال بوده است.

 

میزان مبالغ تعلق گرفته به مقالاتی که به ازای هر مقاله بیش از پانزده میلیون ریال دریافت کرده‌اند، به تفکیک تعداد مقاله در جدول زیر آمده‌ است:

 

تعداد مقالات  مبلغ تشویقی به ازای هر مقاله
۱ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۲ ۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۷ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰

 

در این میان تنها یک مقاله توانسته است حداکثر مبلغ تشویقی یعنی ۲۵ میلیون ریال دریافت کرده است که نویسنده این مقاله اقای دکتر علی مرسلی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و مقاله ایشان در مجله COORDINATION CHEMISTRY REVIEWS چاپ شده است.

 

همچنین ۲ مقاله دیگر نیز که هر کدام مبلغ ۲۱ میلیون ریال دریافت کرده‌اند مربوط به مقاله آقای دکتر فرهادگلستانی‌فرد از دانشگاه علم و صنعت در مجله JOURNAL OF THE EUROPEAN CERAMIC SOCIETY و مقاله آقای دکتر حسن ولی زاده از دانشگاه تربیت معلم آذربایجاندر مجله DYES AND PIGMENTS می‌باشند.

 

 

شایان ذکر است طبق آیین نامه پرداخت حمایت تشویقی مقالات ISI، به نویسندگان مقالات ISI مرتبط با فناوری نانو با توجه به ضریب تأثیر (IF) مجله‌ای که مقاله در آن به چاپ رسیده است، مبلغی بین ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال تعلق می‌گیرد.

هر مجله با توجه به دسته‌بندی انجام شده توسط موسسه ISI در یک گروه قرار دارد و IF مجله با حداکثر IF گروه مقایسه شده و مبلغ تشویقی آن باتوجه به جدول زیر محاسبه می‌شود:

 

(IFJ/IFMAX( * 100 مبلغ تشویقی (ریال)
 ۹۱-۱۰۰ ۲۵,۰۰۰,۰۰۰
۷۱-۹۰ ۲۱,۰۰۰,۰۰۰
۵۱-۷۰ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۳۱-۵۰ ۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۱-۳۰ ۱۲,۵۰۰,۰۰۰
۰-۱۰ ۱۰,۰۰۰,۰۰۰

 

 

کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو از اسفندماه سال ۱۳۸۳ تاکنون به افرادی که در حوزه فناوری‌ نانو فعالیت علمی- پژوهشی انجام داده‌اند، مبالغی را به‌عنوان حمایت تشویقی پرداخت کرده است. آیین‌نامه حمایت از فعالیت‌های پژوهشی، در صفحه حمایت‌های تشویقی پایگاه اینترنتی ستاد موجود است.

 

شایان ذکر است؛ افراد درصورت ویرایش شماره‌حساب خود بر روی پایگاه اینترنتی حمایت‌های تشویقی، لازم است مراتب را از طریق پست الکترونیکی hrdc@nano.ir اطلاع دهند.