انتشار ۱۱۰ خبر مرتبط با فناوری نانو در یک هفته گذشته

رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۸ الی ۱۴ اسفندماه سال جاری، در مجموع با انتشار ۱۱۰ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را پوشش دادند. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۳۱ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در هفته دوم اسفندماه قرار گرفت.


رسانه‌های جمعی و پایگاه‌های خبری کشور در روزهای ۸ الی ۱۴ اسفندماه سال جاری، در مجموع با انتشار ۱۱۰ خبر، رویدادها و اخبار مرتبط با فناوری نانو را پوشش دادند. عمده موضوعات محوری اخبار منتشرشده از سوی این خبرگزاری‌‌ها عمدتا پیرامون کاربرد فناوری نانو در صنایعی چون الکترونیک و پزشکی بوده است. در این میان، خبرگزاری ایسنا با انتشار ۳۱ خبر مرتبط با فناوری نانو، در صدر خبرگزاری‌های مروج این فناوری در هفته دوم اسفندماه قرار گرفت.

 

از دیگر مروجان فناوری نانو در میان پایگاه‌های خبری می‌توان به خبرگزاری فارس با انتشار پنج خبر، ایرنا سه خبر، باشگاه خبرنگاران جوان، مهر و واحد مرکزی خبر هر کدام ۲ خبر، برنا یک خبر و روزنامه‌های ایران ۷ خبر، همشهری ۵ خبر و قدس‌آنلاین یک خبر اشاره کرد.

همچنین شبکه‌های صدا و سیما با انعکاس ۲۱ خبر، ۱۰ گزارش، ۶ گفتگو، ۱۳ زیرنویس و یک برنامه علمی آموزشی، ۱۰۴ دقیقه را به پوشش رویدادها و اخبار فناوری نانو اختصاص دادند. در این بین شبکه‌های‌ اول سیما با انعکاس چهار خبر، دوم و سوم سیما یک خبر، چهارم سیما ۲۷ خبر، شبکه خبر سه خبر، رادیو پیام سه خبر، رادیو جوان چهار خبر، رادیو ایران شش خبر و رادیو سلامت با انعکاس ۲ خبر رویدادهای مرتبط با فناوری نانو را در روزهای ۸ الی ۱۴ اسفندماه سال جاری پوشش دادند.

 

از برجسته‌ترین عناوین خبری پوشش داده‌شده توسط رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری در این ۷ روز می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

ایران: ساخت قالب لغزنده دیوارهای بتونی؛

• باشگاه خبرنگاران جوان: تولید نانو کودهای بیولوژیک مبتنی بر نانو؛

• واحد مرکزی خبر: ساخت ظروف نانوکامپوزیکی حرارت زا؛

• برنا: جشنواره ربع رشیدی با محوریت نانو در تبریز برگزار می‌شود.