تجزیه و تحلیل بازار جهانی نانوفتونیک

شرکت ریپورت لینکر (Reportlinker) به تازگی گزارش جدیدی با عنوان «فناوری‌نانو برای فتونیک: بازارهای جهانی» منتشر کرده است.

شرکت ریپورت لینکر (“Reportlinker”) به تازگی گزارش جدیدی با عنوان «فناوری‌نانو برای فتونیک: بازارهای جهانی» منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، فناوری‌های نانوفتونیک، کاربردهای گسترده‌ای در بخش‌های مختلف دارند. برای اینکه صنعت بتواند به طور کامل از مزایای نانوفتونیک بهره‌برداری کند، باید بر موانع بازاریابی، فنی و … این حوزه فایق آید. گزارش جدید نه تنها بازارهای بالقوه نانوفتونیک را بررسی کرده است، بلکه مواردی نظیر اندازه، وضعیت رقابت، قیمت‌ها و مقررات بالقوه بازارهای نانوفتونیک را پوشش داده است.

گزارش جدید ۵ در فصل، نسخه به روز شده‌ی گزارش تحقیقاتی است که در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط موسسه بی‌سی‌سی منتشر شده است.

هدف از انتشار گزارش فوق، ارائه آخرین داده‌های مربوط به آینده تجاری فناوری‌های مختلف نانوفتونیک و پشتیبانی از مجموعه اطلاعات فنی گسترده این حوزه است. سایر اهداف خاص گزارش جدید عبارتند از:

• مشخص کردن بخش‌هایی از بازار نانوفتونیک که در آینده‌ی کوتاه‌‌مدت و میان‌مدت بین دوره زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ دارای ارزش تجاری بالایی هستند؛

• پیش‌بینی میزان تقاضای آتی برای زیر‌بخش‌های مختلف این بازار؛ و

• ارزیابی چالش‌های این حوزه برای شناسایی پتانسیل کامل آنها جهت محاسبه‌ی احتمال موفقیت تجاری آنها.

این گزارش، بازار جهانی ادوات نانوفتونیک را تجزیه و تحلیل کرده است. نانوفتونیک ارتباط تنگاتنگی با نانو اُپتوالکترونیک‌ها دارد. بنابراین گزارش جدید تمام مواردی که در قالب تعریف ادوات فتونیک‌ گنجانده شوند را پوشش داده است.

ادوات نانومقیاسی که در گزارش اخیر بررسی شده‌اند عبارتند از: حافظه‌ی هولوگرافی، باتری‌های خورشیدی، LEDs، الیاف‌های نوری و … .

متن کامل این گزارش به قیمت ۳۸۸۰ یورو از طریق نشانی قابل خریداری است.