به روزرسانی راهنمای سنتز نانومواد در سوییس

اداره فدرال سلامت عمومی سوییس، راهنمای برگه‌های داده‌های ایمنی سنتز نانومواد را به‌روز کرده است.

هدف از طراحی این راهنما، کمک به تولیدکنندگان جهت تکمیل صحیح برگه‌های داده‌های ایمنی نانومواد و در نتیجه بهبود جریان انتقال اطلاعات در زنجیره عرضه است.

برگه‌های داده‌های ایمنی (SDS)، نقش مهمی در انتقال اطلاعات ایمن مرتبط در طول زنجیره عرضه نانومواد دارند. این برگه‌ها، به استفاده‌کنندگان حرفه‌ای از مواد خام، محصولات نهایی و واسطه اجازه می‌دهند تا ریسک‌های بالقوه آنها را شناسایی کرده و اقدامات احتیاطی ضروری را به‌کار گیرند.

راهنمای سنتز نانومواد، مکمل راهنمای عمومی کنونی با عنوان «برگه‌های داده‌های ایمنی در سوییس» هستند. هدف از طراحی برگه‌های داده‌های ایمنی در سوییس، کمک به شناسایی اطلاعات مرتبط، جهت تکمیل صحیح برگه‌های داده‌های ایمنی برای نانومواد است. راهنمای مذکور، صریحا با تولید سروکار دارد.

نسخه اولیه راهنمای SDS نانو که در دسامبر سال ۲۰۱۰ منتشر شده بود، با اتکا بر پیشرفت‌های علمی جدید و تعاریف بین‌المللی نوین به‌روز شده است. در نسخه دوم که در آوریل سال جاری میلادی منتشر شده است، با اتکا بر تعریف پیشنهادی اتحادیه اروپا در زمینه نانومواد، اصطلاحات مورد استفاده بهبود یافته است. مثال‌های مورد استفاده در هر دو SDS نیز از متن اصلی جدا شده است. برای دریافت متن کامل این راهنما به‌طور رایگان اینجا را کلیک کنید.