آغاز به کار دوازدهمین همایش دانشجویی فناوری نانو

دوازدهمین همایش دانشجویی فناوری نانو با عنوان «همایش دانش‌آموختگان فناوری نانو»، صبح امروز ۳ خرداد ماه در سالن مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد. بگفته دبیر همایش از مجموع ۴۱۵ مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش، ۳۵۰ مقاله توسط کمیته داوران پذیرفته شده و از این تعداد ۴۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۰۲ مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شوند.


به گزارش خبرنگار ستاد نانو حاضر در محل، دوازدهمین همایش دانشجویی فناوری نانو با عنوان «همایش دانش‌آموختگان فناوری نانو»،‌ صبح امروز ۳ خرداد ماه با حضور جمعی از مسئولان از جمله دکترمحمدرضا زرین دست، ریاست دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مهدی رضایت، مدیر کارگروه توسعه منابع انسانی ستاد نانو و دکتر حسین نادری منش، معاون آموزشی وزارت علوم در سالن مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.

 

این همایش با همکاری انجمن علمی نانوفناوری پزشکی ایران و دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علوم‌پزشکی تهران برگزار شده و اهدافی چون ایجاد هم‌افزایی و تعامل مثبت میان محققان فناوری نانو، توانمندسازی آنها برای ورود به عرصه بازار و ارائه مدل‌ها، الگوها و راهکارهای موفقیت برای فعالیت در بازار فناوری نانو را دنبال می‌کند.

 

دکتر رضا فریدی، دبیر دوازدهمین همایش دانش‌آموختگان فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار ستاد نانو اظهار داشت: «تعداد ۴۱۵ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که کمیته داوران ۳۵۰ مقاله را پذیرفته و از این تعداد ۴۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۳۰۲ مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شوند».

 

برگزاری شش کارگاه آموزشی با عناوین «نگارش طرح کسب و کار در فناوری نانو»، «ثبت اختراع»، «مقاله نویسی و نقد علمی»، «معرفی رسالت‏های مراکز رشد / موسسه خدمات فناوری تا بازار»، «نوآوری و خلاقیت» و «کارگاه کارآفرینی به نقل از دو الگوی موفق کارآفرین» از جمله برنامه‌های جانبی این همایش به شمار می‌رود.

 

شایان ذکر است، دانشجویان متقاضی دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی که پروپوزال آنها در مرحله اول تایید شده است، برای دریافت مرحله دوم حمایت تشویقی خود، باید در یکی از همایش‌های دانشجویی فناوری نانو شرکت کنند؛ تاکنون یازده همایش دانشجویی فناوری نانو در کشور برگزار شده است. 

 

گفتنی است، دوازدهمین همایش دانش‌آموختگان فناوری نانو روزهای ۳ و ۴ خرداد ماه با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت کننده در سالن مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.