دو کارگاه آموزشی با عناوین «بازاریابی و برند» و «آیین نگارش و تنظیم قراردادهای تجاری»، با هدف آشنایی شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه فناوری نانو با اصول بازاریابی تولیدات مبتنی بر فناوری پیشرفته و ملاحظات حقوقی در تنظیم قراردادهای تجاری، طی روزهای ۳۱ خرداد ماه و ۱ تیرماه ۱۳۹۱، در موسسه خدمات فناوری تا بازار برگزار شد.
برگزاری دو کارگاه آموزشی در موسسه خدمات فناوری تا بازار
دو کارگاه آموزشی با عناوین «بازاریابی و برند» و «آیین نگارش و تنظیم قراردادهای تجاری»، با هدف آشنایی شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه فناوری نانو با اصول بازاریابی تولیدات مبتنی بر فناوری پیشرفته و ملاحظات حقوقی در تنظیم قراردادهای تجاری، طی روزهای ۳۱ خرداد ماه و ۱ تیرماه ۱۳۹۱، در موسسه خدمات فناوری تا بازار برگزار شد.
«تکنینکهای بازاریابی و تحقیقات بازار»، «استراتژی و برنامه بازاریابی»، «ویژگیهای بازار محصولات نانویی» و«مفاهیم و کاربردهای برندینگ» عناوین سرفصلهای ارائه شده در کارگاه آموزشی «بازاریابی و برند» هستند که در روز ۳۱ خرداد برای مدیران و کارشناسان شرکتهای دانشبنیان حوزه نانو ارائه شدند.
مباحث کارگاه آموزشی «بازاریابی و برند» بهمراه خلاصه مطالب ارائه شده توسط مدرس هر بخش در زیر آمده است:
• «تکنیکهای بازاریابی و تحقیقات بازار»، مهندس روحاله شهیدی: موضوعاتی از قبیل فرآیند بازاریابی، محورهای اصلی تحقیقات بازار، تکنیکهای تحقیقات بازاریابی، انتخاب بازارهای هدف و طراحی سیستم بازاریابی؛ • «استراتژی و برنامه بازاریابی»، دکتر مجتبی لشکر بلوکی: اصول مدیریت استراتژیک ارائه و فرآیند طراحی و اجرای استراتژی و برنامههای مدیریت بازار، همراه با ارائه مثال؛ • «مفاهیم و کاربردهای برندینگ»، دکتر خدیجه خدرلو و وحیدهالسادات حسینی: تعریف مفهوم برند و اهمیت آن، کارکردها، عناصر و ارزش برند، مولفههای کلیدی برای موفقیت در بازار فناوری نانو و وضعیت استراتژی بازار؛
در دومین روز از این دوره نیز، کارگاه آموزشی «آیین نگارش و تنظیم قراردادهای تجاری» به ارائه دکتر علیرضا شمشیری اختصاص داشت. وی در این کارگاه آموزشی نکاتی در مورد جنبههای شکلی قراردادها را متذکر شد و به تشریح ملاحظات حقوقی در تنظیم قراردادها، شروط و تعهدات، طرفین قرارداد، تضمینها، جبران خسارت، نظارت، حل اختلاف و داوری، فسخ و انحلال قراردادها پرداخت. |