استقبال از دستاوردهای فناوری نانو ایران در نمایشگاه کره

ستاد توسعه فناوری نانو به نمایندگی از کشور ایران با حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو کره (Nano Korea 2012)، که در روزهای ۲۶ تا ۲۸مردادماه سال جاری (۱۶ تا ۱۸ آگوست ۲۰۱۲) در شهر سئول برگزار شده بود، به معرفی و ارائه دستاوردهای محققین کشورمان در زمینه فناوری نانو پرداخت.


ستاد توسعه فناوری نانو به نمایندگی از کشور ایران با حضور در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو کره (Nano Korea 2012)، که در روزهای ۲۶ تا ۲۸مردادماه سال جاری (۱۶ تا ۱۸ آگوست ۲۰۱۲) در شهر سئول برگزار شده بود، به معرفی و ارائه دستاوردهای کشورمان در زمینه فناوری نانو پرداخت.

 

در این نمایشگاه که محصولات و دستگاه‌های مرتبط با فناوری نانو از سوی ۳۵۰ شرکت از ۱۱ کشور در قالب ۵۵۰ غرفه ارائه شده بود، ستاد نانو به همراه ۵ شرکت فعال ایرانی در زمینه فناوری نانو، به ارائه برخی محصولات مبتنی بر فناوری نانو ایران پرداخت.

 

از جمله دستاوردهای ارائه شده از سوی ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه اسپاترینگ کوتینگ شرکت پوشش‌هاى نانوساختار؛
  • دستگاه‌های الکتروریسی شرکت فناوران نانومقیاس؛
  • لوله‌های بیصدا شرکت پارسا پلیمر شریف؛
  • نانوسیلیس مجتمع فناوری‌های نوین فدک؛ و
  • دستگاه STM نانوسیستم پارس.

 

در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو کره از محققان و شرکت‌هاى برتر حاضر در نمایشگاه سال گذشته نیز تقدیر شد. عمده فعالیت شرکت‌های برگزیده در زمینه بکارگیری فناوری نانو در حوزه‌های نانومواد، نانومترولوژی و محیط‌زیست بوده است.

 

گفتنی است، دهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو کره (Nano Korea 2012)، با حضور مراکز تحقیقاتی، شرکت‌ها و موسسات فعال کشورهای شرکت کننده از جمله ایران، در روزهای ۲۶ تا ۲۸ مردادماه سال جاری (۱۶ تا ۱۸ آگوست ۲۰۱۲) در محل نمایشگاه COEX شهر سئول برگزار شد.