آغاز به کار نقشه تعاملی جدید پیشگامی ملی فناوری‌نانوی آمریکا

هم راستا با طراحی و تدوین برنامه‌ها و طرح‌های متعدد برای توسعه هرچه بیشتر علم و فناوری‌نانو در ایالات متحده آمریکا، پیشگامی ملی فناوری‌نانوی این کشور، نقشه‌ی تعاملی جدیدی را طراحی و ایجاد کرده است.


هم راستا با طراحی و تدوین برنامه‌ها و طرح‌های متعدد برای توسعه هرچه بیشتر علم و فناوری‌نانو در ایالات متحده آمریکا، پیشگامی ملی فناوری‌نانوی این کشور، نقشه‌ی تعاملی جدیدی را طراحی و ایجاد کرده است.

 

 

پیشگامی ملی فناوری‌نانوی ایالات متحده آمریکا (NNI)، یک برنامه‌ تحقیق و توسعه دولتی این کشور است که در سال ۲۰۰۱ میلادی با همکاری ۲۶ سازمان آغاز شده است. در راستای حمایت از راهبرد نوآوری، سازمان‌های همکار NNI، برخی از پیشرفت‌های مهم فناوری‌نانو که می‌توانند با سرعت بیشتری از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ی هماهنگ، بین‌سازمانی و متمرکز توسعه یابند را شناسایی کرده‌اند.

 

هر برنامه مصوب فناوری‌نانو (NSI) با تعیین یک چشم‌انداز مشترک، به دنبال تسریع و ارتقای بخش خاص علم و فناوری نانومقیاس است تا از این طریق برخی از نیازهای بسیار مهم ملی، نظیر: احیای اقتصادی، رشد اشتغال، امنیت ملی و تولید انرژی را رفع کند.

 

هم راستا با طراحی و تدوین برنامه‌ها و طرح‌های متعدد برای توسعه هرچه بیشتر علم و فناوری‌نانو در ایالات متحده آمریکا، پیشگامی ملی فناوری‌نانوی این کشور، ابزار نقشه‌ی تعاملی (interactive map tool) جدیدی را طراحی و ایجاد کرده است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن برنامه‌های مربوط به تربیت و آموزش عالی فناوری‌نانو، مراکز NNI و تسهیلات کاربران و نیز پیشگامی‌های محلی، ایالتی و منطقه‌ای حوزه فناوری‌نانو را در سراسر این کشور جستجو نمایند.

 

همچنین این نقشه، مکان تسهیلات، آدرس و نحوه ارتباط با سایت تسهیلات مربوطه را نیز ارائه می‌کند. این نقشه بر اساس ایالت، نوع تسهیلات یا کلمه کلیدی قابل جستجو است. با نگه داشتن موس بر روی نقشه یک ایالت، پنجره‌ی کوچکی باز می‌شود که وضعیت کلی ایالت را در حوزه‌های ذیل مشخص می‌کند:

• دانشگاه‌هایی که برنامه‌های دوره کارشناسی مربوط به حوزه فناوری‌نانو را برگزار می‌کنند.

• دانشگاه‌هایی که برنامه‌های دوره کارشناسی ارشد مربوط به حوزه فناوری‌نانو را برگزار می‌کنند.

• دانشگاه‌هایی که برنامه‌های دوره دکتری تخصصی مربوط به حوزه فناوری‌نانو را برگزار می‌کنند.

• دانشکده‌ها و برنامه‌های آموزشی مربوط به رشته‌ها و دوره‌های ویژه فناوری‌نانو.

• مراکز و تسهیلات کاربران پیشگامی ملی فناوری‌نانو (آزمایشگاه‌ها). و

• برنامه‌های محلی، ایالتی و منطقه‌ای مربوط به حوزه فناوری‌نانو.

 

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه اینترنتی نقشه مراجعه نمایند.