اگر خودمان را باور کنیم، به جایگاهی که می‌خواهیم می‌رسیم

رئیس جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری نانو، گفت: «خودباوری سطوح متفاوتی دارد. مهم است که خودمان را در کدام سطح و جایگاه باور کنیم. اگر باور کنیم، می‌رسیم.»


رئیس جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری نانو، گفت: «خودباوری سطوح متفاوتی دارد. مهم است که خودمان را در کدام سطح و جایگاه باور کنیم. اگر باور کنیم، می‌رسیم.»

 

محمود احمدی نژاد صحبت‌هایش را با تاکید بر این که همه ملت‌ها به دنبال رسیدن به قله سعادت و همه انسان‌ها به دنبال دستیابی به بهترین‌ها هستند، آغاز کرد و گفت: «برای رسیدن به سعادت که آرزوی فطری و تاریخی بشر است، دو ابزار علم و دانش و خودباوری مورد نیاز است.» او ادامه داد: «منظورم معنای عام دانش است از ابتدای ایده تا زمانی که به صورت محصول به بازار عرضه می‌شود. دانشی که وارد زندگی نشود، به در نمی‌خورد. دانش حد و مرز ندارد. اگر روزی برسد که دانش انسان در مرز دانش خدا باشد، زندگی ما متفاوت خواهد شد. هر چه دانش بیشتر باشد، نوع نگاه ما به زندگی عوض می‌شود.»

 

 

 

 

رئیس جمهور، خودباوری را به عنوان دومین ابزار برای رسیدن به سعادت معرفی کرد و گفت: «خودباوری سطوح متفاوتی دارد. مهم است که خودمان را در کدام سطح و جایگاه باور کنیم. اگر باور کنیم، می‌رسیم. اگر کشوری باشیم که جایگاه دم دستی را برای خودمان باور کنیم، بهترین حالت این است که دم دست می‌مانیم. اما اگر به قله‌ها و مراحل بالاتر بیندیشیم بی‌تردید به آن جا می‌رسیم.»

 

او سپس افزود:« ۳۰ سال پیش علمی به نام نانو وجود داشت؟ درست مثل این، هزاران عرصه علمی بالاتر هست که الان مطرح نیستند ولی در عالم وجود دارند. اگر ما خودمان را باور کنیم، می‌توانیم به آن‌ها برسیم. باید خودمان را در بالاترین سطح باور کنیم.»

 

به گفته احمدی نژاد انسان کامل الگویی است که خدا برای انسان قرار داده. ما باید خودمان را در مرزهای انسان کامل باور کنیم و در آن مسیر حرکت کنیم و این همان صراط مستقیم است. او تاکید کرد که ملت ایران پرافتخارترین ملت تاریخ است چرا که همیشه به علم اهمیت داده و همیشه هم بهترین‌ها را خواسته.

 

دکتر احمدی نژاد با بیان این که هزار سال پیش هم در ایران وسایل جراحی معده و تقویم جلالی داشته‌ایم، گفت: «من باور دارم که امروز هم می‌توانیم سرآمد باشیم. من توانمندی‌های ایران را باور دارم.»

 

رئیس جمهور ملت ایران را به رودخانه عظیمی که همیشه در طول تاریخ جریان داشته تشبیه کرد و گفت: «حواشی و موانع برای پیشرفت انسان همیشه بوده. هر گاه انسان در مسیر کمال حرکت کرد، شیاطین جن و انس دست به کار شدند و هر چه قله بالاتری را هدف قرار داد، طراحی شیطان نیز بیشتر و پیچیده‌تر شد.»

 

احمدی‌نژاد افزود: «ملت ایران ملتی خوشنام است و ملت‌های دیگر از پیشرفت ما خوشحال می‌شوند چون می‌دانند که علم را ابزار سلطه‌گری و استعمار قرار نداده ایم و ملتی هستیم که شادی‌های خود را با دیگران قسمت می‌کنیم.» 

 

رئیس جهمور در پایان صحبت‌هایش گفت: «باید در شان و سطح ملت ایران خودمان را باور کنیم. من مطئنم که ملت ایران در اوج خودباوری است. این ملت به سمت قله‌ها می‌رود. این راه روشن فرداست و از دل دانش و علم مفید و خودباوری میگذرد. همه باید دست به دست هم بدهیم برای ساختن فردای روشن.»

 

مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری نانو با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و کارشناسان و متخصصین عرصه نانو، عصر امروز در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم مدیران شرکت‌های ارائه دهنده محصولات با حضور در کنار محصولات و تجهیزاتشان، ضمن صحبت با رئیس جمهوز، مراسم رونمایی را انجام دادند.