ستادهای فناوری نگاه خطی را به نگاه سیستماتیک تبدیل کردند

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری نانو گفت: «ستادهای فناوری‌های نوین دو کار بزرگ کرده‌اند. این بازیگران جدید نوع نگاه به روند توسعه کشور را تغییر دادند. ستادهای فناوری‌های نوین نگاه خطی را که هزینه‌های زیادی برای ما داشت، به نگاه نظام‌مند و سیستماتیک تبدیل کردند.»


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری نانو گفت: «ستاد فناوری نانو با توسعه نگرش به قلمرو علم و فناوری، ریل‌گذاری خوبی برای دیگر ستادهای فناوری انجام داد و الگویی برای حرکت به سوی برنامه نظام ملی نوآوری در حوزه‌های مختلف فناوری‌های راهبردی شد.»

 

 

 

 

دکتر نسرین سلطان‌خواه، صحبت‌هایش را با تقدیر از توجه رئیس جمهور به مبحث علم و فناوری و پشتیبانی از فعالان این عرصه از طریق تخصیص بودجه در زمینه‌های علمی آغاز کرد و گفت: «در سال‌های اخیر، ستادهای فناوری‌های راهبردی، در کشور ایجاد شدند که از آن جمله می‌توان به ستاد فناوری نانو، ستاد سلول‌های بنیادی، ستاد گیاهان دارویی و علوم شناختی اشاره کرد.»

 

سلطان‌خواه افزود: «اگر این ستادها هیچ کاری هم نکرده باشند، دو کار بزرگ کرده‌اند. این بازیگران جدید نوع نگاه به روند توسعه کشور را تغییر دادند. ستادهای فناوری‌های نوین نگاه خطی را که هزینه‌های زیادی برای ما داشت، به نگاه نظام‌مند و سیستماتیک تبدیل کردند.»

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ستاد فناوری نانو را الگوی ستادهای دیگر دانست و گفت: «ستاد فناوری نانو با توسعه نگرش به قلمرو علم و فناوری ریل‌گذاری خوبی برای دیگر ستادهای فناوری انجام داد و الگویی برای حرکت به سوی برنامه نظام ملی نوآوری در حوزه‌های مختلف فناوری‌های راهبردی شده است.»

 

او با اشاره به تغییراتی که در روند توسعه علم و فناوری به وجود آمده گفت: «در گذشته یک پژوهشکده در دانشگاه ده‌ها نمونه‌ آزمایشگاهی می‌ساخت که یکی از آن‌ها هم به بازار نمی‌رسید و هزینه‌های سنگینی برای ما داشت. اما حالا ستادهای فناوری‌های نوین آن نگاه خطی را به نگاهی نظام‌مند و سیستماتیک تبدیل کرده‌اند.»

 

سلطانخواه افزود: «حالا مشخص است که در چه زمینه‌هایی باید تحقیق شود، به چه ابزارهایی نیازمندیم و چه نمونه‌هایی ساخته شده.»

 

مراسم رونمایی از دستاوردهای فناوری نانو با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و کارشناسان و متخصصین عرصه نانو، عصر امروز در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این مراسم دکتر سعید سرکار و دکتر رضا اسدی فر نیز به ایراد سخنرانی پرداختند. این مراسم در حاشبه پنجمین جشنواره فناوری نانو برگزار شد.