مقایسه رتبه جهانی کشورها در فناوری نانو برروی پایگاه استت نانو

مقایسه رتبه جهانی کشورهای مختلف برای شاخص‌های علم، فناوری و نوآوری نانو بر روی وبگاه «بانک اطلاعات شاخص‌های فناوری نانو» قرار گرفت.

مقایسه رتبه جهانی کشورهای مختلف برای شاخص‌های علم، فناوری و نوآوری نانو بر روی وبگاه «بانک اطلاعات شاخص‌های فناوری نانو» قرار گرفت.

 بانک اطلاعات شاخص‌های فناوری نانو با هدف پیمایش مستمر وضعیت کشورهای مختلف در هر یک از شاخص‌های موجود در زنجیره علم تا بازار این فناوری، توسط ستاد نانو طراحی شده است. ماموریت اصلی این وبگاه، رصد مداوم و اعلام وضعیت شاخص‌های کلان توسعه علم، فناوری و نوآوری نانو در کشورها و رتبه‌بندی جهانی و منطقه‌ای کشورها در آن شاخص‌ها، ارائه تحلیل در مورد توسعه فناوری نانو در کشورهای مختلف و اطلاع‌رسانی وضعیت کشورها در سیاست‌گذاری علم، فناوری و نوآوری نانو عنوان شده است

نکته جالب توجه در بانک اطلاعات شاخص‌های فناوری نانو، اعلام وضعیت کشورها در فناوری‌نانو به تفکیک شاخص‌ها در صفحه‌ای اختصاصی برای هر کشور است. بدین صورت که کاربران هر کشور در صفحه اصلی این پایگاه ابتدا مشخصات آماری کشور خود را مشاهده خواهند کرد و سپس می‌توانند به رصد وضعیت آماری دیگر کشورهای جهان در حوزه نانو بپردازند.

در این وبگاه علاوه‌بر آگاهی از رتبه جهانی کشورهای مختلف جهان برای تک تک شاخص‌های علم، فناوری و نوآوری نانو، موارد زیر نیز در اختیار کاربران قرار داده می‌شود:

• ارائه شاخص‌های توسعه فناوری نانو در شش حوزه سرمایه‌گذاری، سرمایه‌های انسانی، تولید علم، تولید فناوری، صنعت و بازار؛

• مقادیر مهمترین شاخص‌ها، رتبه هر کشور در این شاخص‌ها و نمودار تغییرات شاخص‌ها در ۵ سال اخیر؛

• مقادیر شاخص‌ها در سال‌های مختلف برای کشورهای مختلف، با امکان رتبه‌بندی کشورها درسطح جهانی، منطقه‌ای وسازمان‌های بین‌المللی؛ و

• امکان نمایش داده‌های آماری شاخص‌ها به صورت نمودار.

بانک اطلاعات شاخص‌های فناوری نانو به نشانی www.statnano.com در دسترس کاربران قرار دارد. قابل ذکر است این وبگاه یکی از بانک‌های اطلاعات آماری در حوزه فناوری نانو در دنیاست و چشم انداز آن، تبدیل شدن به مرجع تحلیل وضعیت سیاست‌گذاری کشورها در علم، فناوری و نوآوری نانو و درگاهی برای تبادل نظرات تخصصی خبرگان سیاست‌گذاری علم و فناوری نانو است.