فراخوان طراحی سوال برای چهارمین المپیاد نانو

باشگاه نانو در راستای ارتقای کیفیت و ایجاد تنوع در سؤالات المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، طی فراخوانی از متخصصان و علاقمندان برای مشارکت در طراحی سؤالات چهارمین دوره از برگزاری المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو دعوت بعمل آورده است.

باشگاه نانو در راستای ارتقای کیفیت و ایجاد تنوع در سؤالات المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، طی فراخوانی از متخصصان و علاقمندان برای مشارکت در طراحی سؤالات آزمون چهارمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو دعوت بعمل آورده است.

 

بر اساس این فراخوان، کلیه نهادهای ترویجی، برگزیدگان المپیادهای پیشین، دانشجویان و فارغ‌ا‌لتحصیلان، دبیران و اساتید دانشگاهی می‌توانند در طراحی سوالات چهارمین المپیاد دانش‌آموزی نانو با باشگاه نانو همکاری کنند.

 

شایان ذکر است، سوالاتی که پس از انجام داوری برای استفاده در آزمون‌های آزمایشی و اصلی المپیاد و یا برای نگهداری در بانک سوالات المپیاد مناسب شناخته شوند، مورد تشویق قرار می‌گیرند.

 

از جمله نکات مهمی که در این فراخوان به آنها اشاره شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• سؤالات باید بر اساس مباحث اصلی دبیرستان طرح و در مواردی که نیاز به دانستنی‌های خاصی وجود دارد، مطلب به صورت یک متن، مانند سؤالات درک مطلب در ابتدای سوال آورده شود؛

• سؤالات باید بر اساس جدول سرفصلی که برای المپیاد نانو آماده شده است، طراحی شوند، سرفصل‌های ستاره‌دار، دارای اولویت هستند. (برای دریافت جدول سرفصل‌های المپیاد، اینجا کلیک کنید)؛

• برای هر سرفصل، حداکثر ۲ تا ۳ سوال طراحی شود؛

• از ارسال سوالات شبیه به نمونه سوالات المپیاد سال‌های گذشته اجتناب شود، اگر سوال ارسالی، تکراری تشخیص داده شود، مورد داوری قرار نمی‌گیرد.