تجهیز آزمایشگاه دانشگاه شهیدچمران اهواز به دستگاه ICP

دستگاه طیف‌سنجی نشری اتمی پلاسمای جفت‌شده القایی (ICP-OEC) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز نصب و آماده ارائه خدمات شد.

دستگاه طیف‌سنجی نشری اتمی پلاسمای جفت‌شده القایی (ICP-OEC) در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز نصب و آماده ارائه خدمات شد.

 

افسانه زلکی‌نژاد، کارشناس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز و رابط شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار ستاد نانو، ضمن اعلام این نکته که دستگاه ICP در مهرماه سال ۱۳۹۱راه‌اندازی شده است و پس از انجام مراحل لازم هم‌اکنون آماده ارائه خدمات است، گفت: «دستگاه طیف‌سنجی نشری اتمی پلاسمای جفت‌شده القایی قابلیت آنالیز عناصر با دقت در حد PPB را داراست و در علوم مختلف از جمله علوم پایه، متالورژی، زیست‌محیطی، غذایی و کشاورزی کاربرد دارد.»

 

به گفته وی، روش طیف‌سنجی نشری اتمی قدرتمندترین شیوه برای تجزیه عنصری است. چرا که با این شیوه می‌توان عناصر را وادار کرد تا طیف مشخصه خود را در شرایط مطلوب منتشر کنند. همچنین آنالیز چند عنصر بصورت همزمان با صحت و دقت مشابه تنها از طریق روش پلاسمای جفت‌شده القایی صورت می‌گیرد. از این رو این دستگاه این امکان را فراهم می‌کند تا با در نظر گرفتن تمامی این شرایط، آنالیز عناصر با دقت بیشتری انجام شود.

 

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط استفاده از دستگاه طیف‌سنجی نشری اتمی پلاسمای جفت‌شده القایی مستقر در آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز به پایگاه اینترنتی این آزمایشگاه مراجعه و یا با آزمایشگاه مذکور از طریق شماره تلفن ۰۶۱۱۳۳۳۱۰۹۸ تماس بگیرند.

 

گفتنی است، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز یکی از اعضای قطعی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو است و به تازگی، موفق به دریافت گواهی‌نامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی از سوی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان خوزستان شده است.