تلاش ایالت نیویورک برای ایجاد اکوسیستم جهانی فناوری‌نانو

دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس (CNSE) دانشگاه آلبانی، میزان تعهدات خود را در زمینه آموزش فناوری‌نانو در سال ۲۰۱۲ برای ایجاد اکوسیستم جهانی فناوری‌نانو افزایش داده است.

در راستای حمایت از راهبرد ابداعی اندرو گومو، فرماندار ایالات نیویورک برای ایجاد اکوسیستم جهانی فناوری‌نانو در این ایالت، دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس (CNSE) دانشگاه آلبانی، میزان تعهدات خود را در زمینه آموزش فناوری‌نانو در سال ۲۰۱۲ افزایش داده است. در سال ۲۰۱۲ میلادی، بالغ بر ۶۰ هزار نفر در دوره‌های آموزشی این دانشکده شرکت کردند که بیش از ۶ هزار نفر آنها دانش‌آموزان دوره متوسطه و راهنمایی بودند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۱۱ حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

آلن کالویروس، معاون دانشکده CNSE در این باره گفت:«دانشکده نانوی آلبانی خود را متعهد می‌داند تا برای آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان با حوزه علم و فناوری‌نانو و حمایت از چشم‌انداز فرماندار ایالت نیویورک برای توسعه اقتصاد مبتنی بر فناوری‌های نوین در این ایالت، فعالیت‌های خود را در این زمینه توسعه دهد».

بیش از ۱۲ هزار دانش‌آموز و دانشجو از اقصی نقاط نیویورک در فعالیت‌های آموزشی CNSE در سال ۲۰۱۲ شامل برنامه‌ها، کارگاه‌ها، همایش‌ها، سمینارها، موزه‌ها و … شرکت نموده‌اند.

اردوهای آموزشی CNSE با برنامه‌ی مبتنی بر فناوری‌نانوی Eureka!® که در نوع خود اولین برنامه در سطح ملی بود، با همکاری شرکت Girl آغاز شد. این برنامه با مشارکت انجمن مدارس ایالت نیویورک و موزه علم و فناوری کودکان (CMOST) برگزار شد. در این برنامه بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز از بیش از ۴۰ مدرسه شرکت کردند.

CNSE اولین دانشکده در سطح دنیا است که خود را متعهد به آموزش علم و فناوری‌نانو می‌داند.