حرکت مستمر فناوری نانو در صنعت فرش

کارگاهی آموزشی با موضوع آشنایی با فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت نساجی و فرش، برای ارزیابی طرح‌های مرتبط با فناوری نانو که به سازمان‌‌های مختلف ارائه می‌شود‏، برگزار شد.

پیرو تفاهم نامه همکاری بین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مرکز ملی فرش ایران در راستای آشنایی کارشناسان مرکز و سایر سازمان‌های مرتبط با صنعت نساجی و فرش، کارگاهی آموزشی برای ارزیابی طرح‌هایی که به سازمان‌ها ارائه می‌شود و از فناوری نانو در آنها بهره برده شده است، از سوی کارگروه تولید برگزار گردید.

این کارگاه که با استقبال کارشناسان مختلفی از بخش‌های گوناگون وزارت صنعت، معدن و تجارت همچون شرکت سهامی فرش ایران، معاونت امور تحقیقاتت و آموزش، معاونت امور تولید، و اداره کل صنایع نساجی و پوشاک، مواجه شد‏‏، متشکل از سه بخش بود:
•    آشنایی با فناوری نانو، اصول و مبانی
•    کاربردهای فناوری نانو: روش‌های ساخت، سنتز و شناسایی
•    کاربرد فناوری نانو در صنعت نساجی و فرش

گفتنی است هم‌اکنون در راستای این تفاهم‌نامه دو پروژه در زمینه فرش دستباف و فرش ماشینی مشخص شده است که در حال طی کردن مراحل نهایی برای بسته شدن قرار داد است.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی آشنایی با فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت نساجی و فرش، با هدف گسترش دانش فناوری نانو در بین سازمان‌های مرتبط با این حوزه از فناوری، در تاریخ ۲۱ اسفند ماه سال ۱۳۹۱ در محل مرکز ملی فرش ایران برگزار گردید.