برگزاری نشست «از پایان نامه تا صنعت» با حضور فعالان نانو

اولین نشست اساتید و کارشناسان فناوری نانو روز چهارشنبه اول خرداد ۹۲ با حضور جمعی از اساتید فعال در حوزه نانو از دانشگاه‌های تهران، برگزار خواهد شد.

اولین نشست «از پایان نامه تا صنعت» روز چهارشنبه اول خرداد ۹۲ با حضور جمعی از اساتید فعال در حوزه نانو از دانشگاه‌های تهران، برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این دوره، آشنایی با مفاهیم تجاری‌سازی فناوری نانو، آشنایی با تجارب موفق تجاری‌سازی پایان‌نامه‌های نانو در ایران و ارائه راهکارهای تسهیل تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی در حوزه نانو است.
 
این نشست یک روزه که در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد، علاوه بر اساتید مذکور میزبان برخی از مدیران ستاد توسعه فناوری نانو، اساتید تجاری‌سازی فناوری و اساتید صاحب تجربه در انجام پایان نامه‌های کاربردی نیز خواهد بود.

بحث و بررسی پیرامون موضوعاتی همچون ساماندهی اندیشه‌های نو در فضاهای پژوهشی دانشگاهی به ارزش‌های ملموس فناورانه، تجاری سازی و تبادل فناوری، بومی‌سازی فناوری، نفوذ فناوری، انتقال تجربه انجام پایان‌نامه‌های کاربردی و معرفی آئین‌نامه‌های جدید ستاد نانو برای حمایت از تحقیقات نانویی از جمله مباحثی است که در نشست «از پایان‌نامه تا صنعت» مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

گفتنی است اساتید حاضر در این نشست از بین افرادی انتخاب شده‌اند که در دوران دانشجویی خود پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی مرتبط با فناوری نانو داشته‌اند.

لازم به ذکر است این نشست آغازی برای برگزاری نشست‌های آینده با حضور اساتید فعال نانو دردانشگاه‌ها خواهد بود.