گزارش‌های جدید شرکت ‏BCC‏ در حوزه فناوری‌نانو ‏

شرکت ‏BCC‏ در گزارشی بازار نانوذرات را در ‏حوزه علوم زیستی و وضعیت نانوکامپوزیت‌ها، نانوکلی‌ها، نانولوله‌ها و نیز نانولوله‌های کربنی را بررسی کرده است.

در سال ۲۰۱۲ میلادی شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای بوده‌ایم که ناشی از توسعه فناوری‌نانو ‏بوده است. در حوزه پزشکی به ویژه در روش‌های دارورسانی مبتنی بر نانوذرات، داروهای ‏جدیدی توسعه یافته است. همچنین مهندسی نانو باعث ایجاد جهش در زمینه ساخت ‏نیمه‌هادی‌ها و بسیاری از سیستم‌های کنترل کیفیت شده است.
 ‏
تحقیق جدید شرکت ‏BCC‏ با عنوان «بررسی تحقیقات فناوری‌نانو»، بازار نانوذرات را در ‏حوزه علوم زیستی، در یک مقیاس جهانی و در موضوعاتی نظیر تجزیه و تحلیل محصولات ‏دارویی نوین و مطرح، نقش‌آفرینان کلیدی حوزه دارورسانی مبتنی بر نانوذرات و روش‌های ‏تشکیل نانوذرات ارائه کرده است. همچنین در این گزارش وضعیت نانوکامپوزیت‌ها، ‏نانوذرات، نانوکلی‌ها، نانولوله‌ها و نیز نانولوله‌های کربنی به طور خلاصه ارائه شده است.
 ‏
در گزارش دوم با عنوان «بازار جهانی دارورسانی مبتنی بر فناوری‌نانو ۲۰۱۶-۲۰۱۲»، ‏متخصصان صنعت پیش‌بینی کرده‌اند که بازار دارورسانی مبتنی بر فناوری‌نانو تا سال ۲۰۱۶ ‏حدود ۷۳٫۹۷ درصد رشد خواهد کرد. یکی از شاخص‌های کلیدی موثر در رشد این بازار، ‏هزینه‌های پایین تحقیق و توسعه در این حوزه است. همچنین بازار جهانی دارورسانی مبتنی بر ‏فناوری‌نانو، شاهد افزایش خدمات حمایت از مشتریان بوده است. با این وجود، ملاحظات ‏مربوط به ایمنی این حوزه، ممکن است رشد این بازار را با چالش مواجه سازد. ‏

گزارش سوم با عنوان «بازار جهانی نانولوله‌های کربنی تا سال ۲۰۲۰» خاطرنشان می‌سازد که ‏برخی از کاربردهای نانولوله‌های کربنی نظیر فیلم‌های مبتنی بر نانولوله برای ذخیره انرژی، ‏کالاهای ورزشی، باتری‌های لیتیم یون، پوشش‌ها و مواد کامپوزیتی تقویت شده مبتنی بر نانولوله ‏مورد استفاده در اتومبیل‌ها و هواپیما‌ها، به زودی تجاری‌سازی خواهند شد. میزان تولید جهانی ‏این مواد در سال ۲۰۱۰ حدود ۳۴۵۰ تن بوده است.‏