تجاری‌سازی دارو ضد چروک

شرکت بیونوا (BIONOVA)، یکی از تولید کنندگان دارو و محصولات پزشکی در کانادا، اخیرا محصولی برای جلوگیری از چروک اطراف لب ارائه کرده است. این محصول کهNANO-COMPLEXES™ نام دارد حاوی مواد طبیعی در مقیاس نانو است.

صورت ما آیینه تمام نمای احساسات ماست به طوری که همه انسان‌ها به طور غیرقابل کنترلی لب‌های خود را می‌فشارند، می‌کشند یا به اطراف حرکت می‌دهند. در مجموع دهان بیشترین تغییر حالت را در طول روز دارد. بعد از ۴۰ سالگی روی صورت چروک‌هایی ایجاد می‌شود که با گذشت زمان موجب افتادگی و شل شدن پوست می‌شود. با این فرآیند، عضلاتی که نمایش‌دهنده احساسات ما بودند رو به زوال می‌روند به شکلی که از زیبایی ظاهری صورت کم شده و کم کم گرد پیری بر چهره نمایان می‌شود.
راهبرد خلاقانه شرکت BIONOVA
فرآیند پیری در اثر تغییر ساختاری در بافت‌های پوست اتفاق می‌افتد به شکلی که به آرامی از انعطاف‌پذیری پوست کاسته شده و چربی نازکی که زیر پوست قرار دارد نازک‌تر می‌شود. همچنین بخشی از عضلات صورت نیز دچار زوال می‌شود.
با علم به این فرآیندها و تغییرات ساختاری پوست، محققان شرکت BIONOVA موفق به ارائه فرمولاسیونی شدند که موجب به تعویق انداختن فرآیند پیری می‌شود. این شرکت فناوری جدید خود را NANO-COMPLEXES™ نام‌گذاری کرده است.
این محصول حاوی ۸۰ تا ۱۰۰ ماده زیستی فعال است که در مقادیر بسیار کم ( نانو و پیکومقیاس) در این محصول قرار گرفته است. این مواد تماما در بدن انسان وجود دارند. در واقع با استفاده از این محصول ملزومات بدن برای جلوگیری از فرآیند پیری فراهم می‌شود به طوری که پوست اجزاء مورد نیاز خود را از این محصول گرفته و ارتباط از دست رفته میان سلول‌های خود را بازیابی می‌کند. بنابراین NANO-COMPLEXES™ راهبردی است که در آن به بدن اجازه داده می‌شود تا توانایی طبیعی خود را از نو بدست آورد، بنابراین هیچ‌گونه تداخلی میان این دارو و فرآیندهای طبیعی بدن وجود ندارد.
درصورت استعمال مداوم این محصول، استحکام و انعطاف‌پذیری پوست دوباره به حالت اول بر‌می‌گردد در نتیجه هیچ‌گونه افتادگی پوست در گوشه‌ لب مشاهده نمی‌شود. در مجموع این محصول سلامت پوست را تضمین می‌کند.
در حال حاضر این محصول با نام تجاری in N1-CUSTOM™ در بازار توزیع شده است. این محصول با استفاده از یک راهبرد بسیار دقیق و منحصر به فرد تولید شده است. برای بدست آوردن نظر مصرف کنندگان، پرسشنامه‌ای آماده شده و میان مصرف کنندگان توزیع شده است.