فروش فناوری تصفیه پساب

شرکت دیاس انالیتیک اخیرا اعلام کرده که موفق به عقد قرارداد فروش یکی از فناوری‌های خود شده است. این فناوری یک سیستم تصفیه آب موسوم به NanoClear™ است که با استفاده از آن می‌توان آب‌های بسیار آلوده را تبدیل به آب قابل شرب کرد. خریدار این فناوری یک شرکت چینی است.

شرکت دیاس انالیتیک(Dais Analytic Corporation) یکی از تولید کنندگان نانومواد در جهان است که روی تجاری‌سازی فناوری‌های مربوط به انرژی و آب کار می‌کند. این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ به موفقیت‌هایی دست یافته است. Dais Analytic Corporation اخیرا اعلام کرده اولین سفارش فروش فناوری ConsERV را ثبت کرده است مشتری این فناوری یک شرکت چینی است. این فناوری یک سیستم تصفیه پساب است که براساس فرآیندی موسوم به NanoClear™ بنا شده است. این سیستم تصفیه پساب قادر است از آب‌های آلوده، آب آشامیدنی تولید کند. یکی از مواد مصرفی این فرآیند نانوموادی با نام تجاری Aqualyte™ است که توسط شرکت Dais Analytic تولید می‌شود. در واقع این شرکت هم فرآیند و هم مواد مصرفی این سیستم را ارائه می‌کند. این مجموعه تصفیه پساب قادر است از آب‌هایی که به شدت آلوده هستند آب سالم و قابل شرب ایجاد کند.
کونر بوید می‌گوید من از این که به تیم تحقیقاتی Dais Analytic پیوستم بسیار خوشحالم، به اعتقاد من این شرکت توانسته‌ است چشم‌اندازهای عالی در بخش نانومواد ایجاد کند همچنین راه حل‌های متعددی برای غلبه بر چالش‌های صنعتی به ویژه بخش انرژی و آب ارائه کند.
در طول ۱۴ سال گذشته، برایان جانسون مدیر این شرکت، خلاقیت‌های زیادی در پیشبرد اهداف شرکت به خرج داده است. جانسون هم تجربیات صنعتی و هم دانشگاهی دارد بنابراین با ادغام این تجربیات موفق شده شرکت Dais Analytic را در مسیر رشد هدایت کند.
برخی از محصولات این شرکت به قرار ذیل است:
ConsERV™ یک سیستم تهویه با کارایی بالا است که امکان کنترل دما و رطوبت را فراهم می‌کند عملکرد این سیستم به نحوی است که در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.
NanoAir™ یک سیستم خنک کننده بوده که به جای گاز از آب برای خنک کردن استفاده می‌شود در این سیستم از گازهای مخرب محیط زیست نظیر فلورکربن‌ها استفاده نمی‌شود. این سیستم مصرف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
NanoClear™ روشی برای تصفیه آب‌های آلوده ( نظیر آب دریا، پساب‌ها) با امکان تولید آبی ۱۰۰۰ برابر تمیزتر از آب‌های قابل شرب شهری
NanoCap™ یک سیستم ذخیره انرژی غیرشیمیایی است که در آن از فناوری Aqualyte™ استفاده شده است.