تفاهم‌نامه‌ای برای تجاری‌سازی گرافن

اخیرا توافق‌نامه‌ای برای تجاری‌سازی گرافن میان دو شرکت سی تی آی نانوتکنولوژی و امریکن گرافیت تکنولوژیز بسته شده است. در فاز اول این توافق‌نامه دو شرکت تست‌های اولیه برای بررسی شرایط گرافن تولید شده را انجام می‌دهند. در این راستا سی تی آی نانوتکنولوژی در حال انجام تست‌های SEM، TEM و آنالیز مکانیک دینامیک از این نمونه‌ها است.

شرکت امریکن گرافیت تکنولوژیز اخیرا همکاری مشترکی را با شرکت سی تی آی نانوتکنولوژی آغاز کرده است. پیش از این امریکن گرافیت تکنولوژیز با همکاری سی تی آی نانوتکنولوژی تست‌هایی را روی مقاومت گرافن‌ها تولیدی این شرک انجام داده بود.
در راستای این همکاری مشترک، سی تی آی نانوتکنولوژی نمونه‌هایی از ورق‌های گرافنی را برای تست به موسسه EMSL ارسال کرده است تا تست‌های مساحت سطحی، تصویربرداری و آنالیز مکانیک دینامیک از این نمونه‌های گرافن گرفته شود.آنالیز مکانیک دینامک روش مناسبی برای مطالعه رفتار ویسکوالاستیک مواد است. BET نیز می‌تواند جذب فیزیکی مولکول‌های گاز را روی سطح جامد نشان دهد، بنابراین این روش ابزار مناسبی برای آنالیز مساحت سطحی ویژه یک ماده است.
سی تی آی نانوتکنولوژی قصد دارد آزمون‌های SEM و TEM از روی ورق‌های گرافنی بدست آورد تا ساختار این ماده را به دقت مورد ارزیابی قرار دهد. مساحت سطحی و تست آنالیز مکانیک دینامیک قدم مهمی در توسعه فناوری ورق‌های گرافنی بوده و مسیر استفاده از آنها را در برخی حوزه‌ها هموار می‌کند. مساحت سطحی در تولید باتری‌ها، ابرخازن‌ها، حسگرها و کاتالیست‌ها اهمیت زیادی دارد.
با این اطلاعات، سی تی آی نانوتکنولوژی می‌تواند فرآیند خود را بهینه کرده و شرایط گرافن را برای استفاده در صنعت الکترونیک بهبود دهد. تست‌ آنالیز مکانیک دینامیک می‌تواند اطلاعاتی درباره مقاومت کششی گرافن ارائه کند بنابراین مهندسان می‌توانند از این داده برای تولید کامپوزیت گرافنی استفاده کنند.
سی تی آی نانوتکنولوژی به شرکت امریکن گرافیت تکنولوژیژ پیشنهاد داده است که تست‌های دیگری نظیر بررسی انتقال گرما نیز روی گرافن‌‌های تولیدی این شرکت انجام شود با این کار می‌توان مقدار پخش شدن گرما در گرافن را نیز مورد بررسی قرار داد و در صورت لزوم در تولید محصولات مختلف از گرافن از این داده‌ها استفاده کرد.
شرکت امریکن گرافیت تکنولوژیز در ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۳ اعلام کرد که همکاری مشترکی با سی تی آی نانوتکنولوژی آغاز کرده است. این همکاری برای تجاری‌سازی گرافن بوده به طوری که در بخش اول این همکاری باید تست‌های لازم روی این ماده انجام شود.