نانوپوشش عایق و خودتمیزشونده برای مصارف ساختمانی

شرکت اینداستریال نانوتک قصد دارد از آگوست ۲۰۱۳ پوشش عایقی را به بازار عرضه کند که هم رنگ‌های متنوعی دارد و هم دارای خواص خودتمیزشونده است. این محصول، برای کاهش مصرف انرژی طراحی شده است.

شرکت اینداستریال نانوتک (Industrial Nanotech) یکی از شرکت‌های فعال در بخش انرژی است که با استفاده از فناوری‌نانو، راه‌کارهایی برای حل مشکلات در بخش انرژی ارائه می‌کند. این شرکت اخیرا محصول جدیدی به بازار عرضه کرده است. این محصول نوعی پوشش هوشمند بوده که دارای رنگ های متنوعی است. علاوه‌براین، این پوشش دارای خاصیت عایق حرارتی، خودتمیزشونده، انعکاس‌دهنده و مقاوم در برابر قارچ‌ها است. با این ویژگی‌ها، این پوشش می‌تواند برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی مناسب باشد. این محصول زیست سازگار بوده و می‌تواند به رنگ‌های مختلفی در آمده و به راحتی قابل استفاده روی دیوارها است. بنابراین می‌توان از آن برای پوشش‌دهی دیوار منازل و سازمان‌ها جهت کاهش مصرف انرژی استفاده کرد. شرکت اینداستریال نانوتک درصدد است تا مشخصات کامل این محصول را از ماه آگوست ۲۰۱۳ برای آغاز فرآیند فروش در وب‌سایت خود قرار دهد.
فرانچسکو کرولی، از مدیران اینداستریال نانوتک می‌گوید: این پوشش هوشمند، یک فناوری مکمل برای محصول دیگر ما یعنی Nansulate® است. این پوشش، با رنگ سفید دارای هاله‌های رنگی به بازار عرضه می‌شود. برای کسانی که قصد دارند دیوارهای رنگی داشته باشند، این محصول می‌تواند گزینه مناسبی باشد زیرا با استفاده از این محصول علاوه بر ظاهر زیبا، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین به دلیل وجود خاصیت خودتمیزشوندگی، این پوشش موجب تمیز ماندن دیوار ساختمان شده و در نتیجه در دراز مدت هزینه تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می‌دهد. در طراحی و ساخت این محصول، ما چند جانبه به موضوع نگاه کردیم. در واقع محصولی که تولید کردیم، می‌تواند به نیازهای مختلف پاسخ دهد. به این شکل شما با خرید یک محصول هم به رنگ‌آمیزی و پوشش‌دهی دیوارها پرداخته‌اید و هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی ‌کرده‌اید.
از بدو تاسیس شرکت اینداستریال نانوتک، این شرکت به دنبال پاسخ‌دهی به نیاز مشتریان در حوزه‌ عایق‌ها و پوشش‌ها است. این شرکت برنده جایزه ویژه‌ای در این زمینه شده است. علاوه‌براین، اینداستریال نانوتک فرآیند تولید این عایق‌ها را پتنت کرده است. این شرکت عضو انجمن ساختمان‌های سبز در آمریکا بوده و به تجاری‌سازی ایده‌های نو در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر می‌پردازد. راه‌کارهای مورد استفاده اینداستریال نانوتک برای حل مشکلات، از طریق فناوری‌نانو صورت می‌گیرد.