دوره آموزشی ویژه برگزیدگان استانی المپیاد چهارم برگزار می‌شود

دوره‌ آموزشی آشنایی با تجهیزات فناوری نانو ویژه برگزیدگان استانی چهارمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو با همکاری آزمایشگاه های آموزشی فناوری نانو در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان شمالی، همدان و سمنان برگزار می‌شود.

باشگاه دانش‌آموزی نانو با هدف آموزش تخصصی و کاربردی فناوری نانو در نظر دارد دوره‌های آموزشی دو روزه آشنایی با تجهیزات فناوری نانو را با همکاری ۵ آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو و با حضور دانش‌آموزان برگزیده ۱۹ استان کشور برگزار ‌کند.
 
با توجه به رقابت بسیار نزدیک شرکت‌کنندگان در المپیاد و محدودیت تعداد برگزیدگان حاضر در مرحله دوم، دانش‌آموزانی که حداقل۴۰ درصد از نمره آزمون را کسب کرده‌اند در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.

محتوای این دوره شامل آموزش تخصصی مبانی فناوری نانو به همراه روش‌های ساخت و مشخصه‌یابی است. همچنین مباحثی چون آشنایی با تجهیزات میکروسکوپ الکترونی روبشی، دستگاه تولید نانوالیاف، دستگاه انفجار الکتریکی سیم و دستگاه لایه‌نشانی نیز در این دوره‌ها ارائه خواهد شد.

تا کنون دو دوره از این کارگاه‌ها در پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهید علی‌محمدی استان خراسان رضوی و پژوهشسرای ابن‌سینای استان تهران در مرداد ماه سال جاری برگزار شده است. شایان ذکر است در پایان هر دوره گواهی شرکت در دوره به
حاضرین ارائه می‌شود.

گفتنی است ستاد توسعه فناوری نانو با همکاری آموزش و پرورش و استانداری‌های سراسر کشور، آزمایشگاه‌هایی به‌منظور آموزش فناوری‌نانو و همچنین انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و ‏پژوهشی دانش‌آموزان راه‌اندازی و تجهیز کرده است. در سال ۱۳۹۱ هفت پژوهش‌سرا در استان‌های همدان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، تهران، فارس و سمنان به ‏آزمایشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو مجهز شدند و ستاد نانو در تلاش است تا طی دو سال آینده همه پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی کشور به آزمایشگاه نانو مجهز شوند.‏

اطلاعات زمان و مکان برگزاری هر دوره از اینجا قابل مشاهده است.