سرمایه‌گذاری ۶ میلیون دلاری برای تجاری‌سازی نانونقاط زیستی

شرکت استوردات با استفاده از پپتیدهای سنتزی موفق به ساخت نانونقاطی زیستی شده است. این شرکت برای استفاده این نانونقاط در محصولات الکترونیکی موفق به جلب حمایت ۶ میلیون دلاری از بخش خصوصی شده است.

شرکت استوردات (StoreDot Ltd) یک شرکت نوپا در حوزه فناوری نانو است که چندی پیش موفق به کشف اولین نانونقاط آلی شد. استوردات اخیرا برای توسعه فناوری مربوط به این نانونقاط ۶ میلیون دلار بودجه و حمایت مالی از بخش خصوصی دریافت کرده است. این شرکت قصد دارد تا از این حمایت مالی برای توسعه فناوری نانونقاط آلی در بخش تلفن‌های همراه استفاده کند.
دورون میسدورف از مدیران این شرکت می‌گوید آنچه ما اخیرا کشف بدست آوریم کاملا از طبیعت الهام گرفته شده است. این فناوری قادر است تا مرزهای موجود در تلفن‌های همراه را تغییر دهد. این سرمایه‌‌گذاری برای شرکت ما بسیار حیاتی است، اهمیت این حمایت مالی صرفا تامین بودجه پروژه ما نیست بلکه این سرمایه‌گذاری نوعی اعتماد بخش خصوصی به نوآوری انجام شده در شرکت ما است، تا از این فناوری برای ساخت نسل جدید تلفن‌های همراه استفاده شود. ما قصد داریم تا با استفاده از نانونقاط زیستی در تلفن‌های همراه تغییرات بنیادین در عملکرد این تلفن‌ها ایجاد کنیم. این سرمایه‌گذاری یک گام اساسی در رسیدن به این هدف است و ما را قادر می‌سازد تا نسل جدیدی از تلفن‌های همراه را تا سال ۲۰۱۵ تولید کنیم.
این نانونقاط نوعی نانوبلور از جنس پپتیدهای سنتز شده به روش شیمیایی هستند. شرکت استوردات موفق شده تا نانونقاطی با خواص فیزیکی و شیمیایی مختلف ایجاد کند برای مثال نانونقاطی که می‌تواند در نور مرئی بدرخشند و رنگ‌های مختلفی نظیر سبز، قرمز و آبی داشته باشند، این ویژگی برای تولید نمایشگرها مهم است.
نانونقاطی کوانتومی که در حال حاضر استفاده می‌شوند از جنس فلز یا مبتنی بر آرسنیک بوده بنابراین سمی هستند اما این نانونقاط جدید زیست‌سازگار بوده و برای استفاده در حوزه‌های مختلف کاملا بی‌خطر هستند.
از دیگر مزیت‌های این نانونقاط این است که هزینه تولید آنها بسیار پایین است زیرا ماده اولیه مصرفی آنها طبیعی بوده و همچنین مکانیسم اصلی برای ساخت انها خودآرایی است. این نانونقاط را می‌توان از مواد زیستی مختلف تولید کرد.
شرکت استوردات با این فناوری باتری‌ها و نمایشگرهایی برای تلفن‌ها و تبلت‌ها تولید کرده است که نسبت به ادوات رایج مصرف انرژی کمتری داشته و رنگ‌های زنده‌تری نیز ایجاد می‌کند. باتری‌های تولید شده توسط این شرکت عمر طولانی‌تری دارند. همچنین صفحات نمایش تولید شده استوردات کاملا انعطاف‌پذیر هستند.