تلاش دولت‌مردان تایلندی برای ارتقای سطح آگاهی مردم از فناوری‌نانو

مرکز ملی فناوری‌نانوی تایلند (NANOTEC) و دانشگاه پادشاهی سونگلا (PSU)، به تازگی یادداشت تفاهم همکاری برای ایجاد چهارمین و آخرین مرکز نانو پلاس در این کشور را امضا کردند.

مرکز ملی فناوری‌نانوی تایلند (NANOTEC) و دانشگاه پادشاهی سونگلا (PSU)، به تازگی یادداشت تفاهم همکاری برای ایجاد چهارمین و آخرین مرکز نانو پلاس (۴th NANO Plus Center) در این کشور را امضا کردند. این یادداشت تفاهم را پرفسور ویلاجوان چوتیگیت، استاد دانشکده علوم دانشگاه PSU و پرفسور سیری‌راگ سانگ‌سیویلای، مدیر NANOTEC به امضا رساندند.

هدف از تاسیس چهارمین مرکز نانو پلاس، همکاری برای ارتقای سطح آگاهی عمومی از فناوری‌نانو در مدارس و دانشگاه‌ها است. سه مرکز نانو پلاس دیگر در شمال (دانشگاه فناوری راجامونکول در چیان‌گرای)، شمال شرق (دانشگاه آدون تانی راجابات) و منطقه مرکزی (دانشگاه فناوری راجامانگالا) تاسیس شده‌‌اند.

به گفته سیری‌راگ، «این توافق‌نامه همکاری هم زمان با چارچوب ملی فناوری‌نانو که به تازگی توسط دولت این کشور تایید شده است، به امضا رسیده است. چارچوب ملی فناوری‌نانو در برگیرنده ضرورت ارتقای آگاهی و شناخت عمومی از توسعه فناوری‌نانو در کشور تایلند است».

به گفته رییس NANOTEC، «بسیار مسرت‌بخش است که مرکز ملی فناوری‌نانوی تایلند قادر است با همکاری مراکز نانوپلاس کشور و از طریق رویکرد استاد شاگردی، به ارتقای آگاهی عمومی در زمینه علم و فناوری‌نانو کمک نماید. این رویکرد، یک ابزار بسیار اثربخش در این زمینه است». 

انتظار می‌رود که این ۴ مرکز، سالیانه سطح آگاهی عمومی بیش از یک صد هزار نفر را در حوزه فناوری‌نانو ارتقا دهند.