گزارش بازار فناوری‌نانو در مکزیک

سرمایه‌گذاری‌های چشمگیرکشور مکزیک در حوزه فناوری‌نانو نشان دهنده این است که این بخش از حوزه‌های تمرکز این کشور بوده و به رشد خود در آینده نیز ادامه خواهد داد.

کشور مکزیک از کشورهای آمریکای شمالی بوده که دارای اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد و بخش خصوصی قدرتمند است. دولت مکزیک به توسعه علم و فناوری در این کشور اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

سازمان‌های فناوری‌نانو
Nanatecnologia -سازمانی است که خود را متعهد به ارتقا و بهره برداری از علوم نانو می‌داند. این سازمان دارای سایتی می‌باشد که دانشمندان و دانشجویان علاقمند به فناوری‌نانو و فعالیت‌های مرتبط در مکزیک می‌توانند به آن مراجعه نمایند.

شرکت‌های فناوری‌نانو
شرکت اصلی کشور مکزیک که در حوزه فناوری‌نانو فعال است، Grupo KUO است. هدف این شرکت، ایجاد ارزش به روشی رضایت‌بخش و پایدار از طریق مدیریت اثربخش پورتفوی کسب و کار خود برای ذی‌نفعان است. این شرکت با داشتن چندین شرکت زیرمجموعه، محصولات خود را به ۷۰ کشور دنیا صادر می‌کند.

آموزش و تحقیقات فناوری‌نانو
کشور مکزیک مرکز بسیاری از دانشگاه‌هایی است که فرصت‌های آموزشی و تحقیقاتی در حوزه فناوری‌نانو ارائه می‌دهند. دانشگاه‌هایی که در زمینه فناوری‌نانو فعال هستند عبارتند از:
Universidad tecnológica gral. Mariano Escobedo – این دانشگاه از تحقیقاتی که از فناوری‌نانو در حوزه مواد استفاده می‌نمایند، حمایت می‌کند.
Instituto Nacional de Astrofisica, Optica y Electronica (INAOE) – بخش الکترونیک این دانشگاه از تحقیقات فناوری‌نانو حمایت می‌کند.
Laboratorio Nacional de Nanotecnología- این مرکز ارائه کننده فرصت‌های تحقیقاتی در حوزه فناوری‌نانو است.  
Instituto Potosino de Investigación Científica y Tecnológica (IPICyT)- بخش مواد پیشرفته این دانشگاه، تحقیقات تجربی و نظری در زمینه مواد جدیدی نظیر مواد نانوساختار برای استفاده در الکترونیک ارگانیک ارائه می‌کند.
مرکز مطالعات و تحقیقات پیشرفته موسسه ملی پلی تکنیک- این مرکز ارائه کننده فرصت‌های تحقیقاتی در حوزه فناوری‌نانو است.
Universidad de las Américas Puebla (UDLAP) و Universidad Veracruzana نیز از دیگر دانشگاه‌‌های فعال در زمینه آموزش و تحقیقات فناوری‌نانو محسوب می‌شوند.

سرمایه‌گذاری‌های چشمگیرکشور مکزیک در حوزه فناوری‌نانو نشان دهنده این است که این بخش از حوزه‌های تمرکز این کشور بوده و به رشد خود در آینده نیز ادامه خواهد داد.