ایجاد موسسه مجازی نوآوری مسوولانه

بنیاد ملی علوم آمریکا با تخصیص یک حمایت ۵۰۰ هزار دلاری، به دنبال ایجاد یک موسسه مجازی جدید برای نوآوری مسوولانه (VIRI) است.

بنیاد ملی علوم آمریکا با تخصیص یک حمایت ۵۰۰ هزار دلاری، به دنبال ایجاد یک موسسه مجازی جدید برای نوآوری مسوولانه (VIRI) است. این موسسه در مرکز فناوری‌نانو در جامعه در دانشگاه ایالتی آریزونا (CNS-ASU) ایجاد خواهد شد. در بازارهای جهانی که با اتکا بر نوآوری فناوری پیش‌ می‌رود، توجه به اصول اخلاقی، مسوولیت‌پذیری و توسعه پایدار در تحقیق و توسعه، از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود. در پاسخ به این نیاز، VIRI به دنبال تضمین نوآوری دانش‌محور با توجه به مفاهیم مسوولیت‌پذیری در مجموعه‌های دانشگاهی و شرکت‌ها است.

VIRI بخشی از برنامه بنیاد ملی علوم آمریکا است که اصطلاحا «علم در موسسات مجازی» نامیده می‌شود. هدف از طراحی موسسات مجازی، تسهیل همکاری جهانی در بین دانشمندان و مهندسان در موضوعات مورد علاقه آنها است.

هدف VIRI، توانمندسازی گروهی از دانشجویان و محققان بین‌المللی است تا بتوانند به درک مشترکی از نوآوری مسوولانه در تحقیقات، آموزش و پژوهش دست یابند. با توجه به این امر، VIRI به دنبال مشارکت در مدیریت فناوری‌های نوظهوری است که توسعه آنها تحت تاثیر ابهامات بازار و سوالات دشواری نظیر اثرات این فناوری‌ها بر ارزش‌های اجتماعی است.

دانشگاه‌هایExeter ، ساسکس و دورهام در انگلیس، دانشگاه ماستریخت در هلند، دانشگاه کوپنهاگن در دانمارک، موسسه فناوری کالسروهه در آلمان، دانشگاه واترلوی کانادا، دانشگاه اسلو در نروژ و دانشگاه ایالتی کامپیناس در برزیل از همکاران VIRI  هستند.
VIRI تلاش خواهد کرد تا اصول اخلاقی در فعالیت‌های تحقیق و توسعه مدنظر قرار گیرد.