ارائه نتایج تست واکسن‌های مبتنی بر نانوامولسیون

شرکت نانوبیو (NanoBio Corporation) اخیرا فناوری تولید واکسن‌های مبتنی بر نانوامولسیون را به دست آورده و در حال تست چند واکسن برای مقابله با بیماری های تنفسی و جنسی است. نتایج بخشی از این تست‌ها در پنجاه و سومین کنفرانس مواد آنتی‌باکتریال و شیمی‌درمانی ارائه خواهد شد.

شرکت نانوبیو (NanoBio Corporation) اعلام کرد که این شرکت به زودی اطلاعات جدیدی درباره ایمنی و اثرات نانوامولسیون‌ مورد استفاده در واکسن ویروس RSV (ویروس مولد بیماری تنفسی در کودکان) ارائه خواهد کرد این اطلاعات در پنجاه و سومین کنفرانس مواد آنتی‌باکتریال و شیمی‌درمانی ارائه خواهد شد. RSV هر سال تعداد زیادی از کودکان زیر ۳ سال را آلوده می‌کند که در مورد نوزادانی که زودتر از موعد به دنیا آمده‌اند این آلودگی خطر مرگ به همراه دارد. در حال حاضر هیچ واکسنی برای پیشگیری از این بیماری در بازار وجود ندارد.

شرکت نانوبیو در این کنفرانس اطلاعاتی درباره فواید نانوامولسیون تولید شده توسط آنها ارائه خواهد کرد همچنین درباره نقش این نانوامولسیون در تولید واکسن HSV2 نیز توضیحات خواهد دارد. واکسن HSV2 برای پیشگیری از نوعی بیماری است که از طریق رابطه جنسی منتقل می‌شود در حال حاضر ۴۵ میلیون نفر در آمریکا به این بیماری مبتلا هستند.

برای تولید این نانوامولسیون، شرکت نانوبیو از سیستمی موسوم به NanoStat® استفاده می‌کند. در این سیستم از وارد کردن روغن در آب نانوامولسیون ساخته می‌شود، روغن مورد استفاده دارای خواص آنتی باکتریال بوده و می‌تواند آنتی‌ژن‌های مورد استفاده در واکسن‌های مختلفی را با خود داشته باشد. برای مثال نانوامولسیون مورد استفاده در واکسن RSV وHSV2 می‌تواند ویروس‌های عامل این دو بیماری را غیرفعال کرده و از بین ببرد با این کار واکسن تاثیر خود را روی بدن گذاشته و حالت ایمنی و محافظت از بدن را ایجاد می‌کند. بنابراین با تغییر اندکی در فرآیند NanoStat® می‌توان خواص نانوامولسیون‌ها را به نحوی تغییر داد که برای مقابله با ویروس‌های مختلف مناسب شوند، با این کار واکسن مناسب برای آن بیماری ساخته می‌شود.

علی فاتوم از مدیران شرکت نانوبیو می‌گوید نتایج تست‌های اولیه نشان می‌دهد که واکسن‌های مبتنی بر نانوامولسیون دارای ایمنی و اثربخشی بالایی هستند. از انجایی که نانوامولسیون‌ها دارای خواص انتی‌باکتریال هستند در نتیجه برای غیرفعال کردن تمام پاتوژن‌ها و عوامل بیماری‌زا مناسب بوده و می‌توان واکسن‌هایی کارا برای مبارزه با این بیماری‌ها ساخت. با این راهبرد دیگر نیاز به استفاده از مواد شیمیایی نظیر فرمالین نیست.

این شرکت در حال حاضر اقدام به تست واکسن‌های متعددی برای بیماری‌های تنفسی و جنسی نظیر ایدز است.