آغاز برنامه اکو سیستم حقوق و کارآفرینی فناوری‌نانو در آمریکا

در راستای حمایت از راهبرد توسعه اقتصادی و آموزش مبتنی بر فناوری‌نانوی ایالت نیویورک، برنامه آموزشی مشترکی با عنوان «اکوسیستم حقوق و کارآفرینی فناوری‌نانو» (eNTEL) آغاز شده است.

در راستای حمایت از راهبرد توسعه اقتصادی و آموزش مبتنی بر فناوری‌نانوی فرماندار اندرو گومو، دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس (CNSE) دانشگاه آلبانی و مدرسه حقوق آلبانی (Albany Law) با همکاری یکدیگر، برنامه آموزشی مشترکی با عنوان «اکوسیستم حقوق و کارآفرینی فناوری‌نانو» (eNTEL) را آغاز کرده‌اند. این برنامه به دنبال یکپارچه کردن نقاط قوت هر دو سازمان برای تربیت انحصاری دانشجویان کارآفرین، جهت راه‌اندازی شرکت‌های نوپا و جذب سرمایه‌ کسب و کارها، به عنوان ابزارهای توسعه بیشتر اقتصاد نوآور به سرعت در حال رشد ایالت نیویورک هستند.
 
CNSE و Albany Law از طریق برنامه eNTEL، به دنبال ارتقای فرهنگ همکاری بین‌رشته‌ای هستند تا از طریق آن تجربه، دانش و تخصص‌های هر دو موسسه را برای ایجاد فرصت‌های آموزشی جدید، کلاس‌ها و پروژه‌های مشترک بکار گیرند.

این برنامه‌ برای دانشجویان هر دو موسسه این فرصت را فراهم می‌سازد تا ایده‌های خود را به بازار عرضه نموده و آنها به فرصت‌های کسب و کاری موفقیت‌آمیز برای خلق فرصت‌های توسعه اقتصادی در منطقه تبدیل کنند. همچنین این برنامه فرصتی مناسبی فراهم می‌کند تا حقوق‌دانان منطقه بتوانند خدمات خود را به کسب و کارها ارائه کنند.

بخش‌های مختلف این برنامه طی ۵ سال آینده اجرایی خواهد شد و انتظار می‌رود که در چارچوب آن بیش از ۲۰۰ دانشجو با جنبه‌های قانونی، تجاری و علمی کارآفرینی فناوری‌نانو آشنا شده و همزمان شبکه‌ای از مهندسان، کارآفرینان، دانشجویان و حقوق‌دانان باتجربه در ایالت نیویورک در صنعت فناوری‌نانو مشغول به فعالیت شوند. بعلاوه، این برنامه به دنبال جذب دانشجویان ممتاز مهندسی، کسب و کار و حقوق هر دو موسسه است تا به پیشرفت منطقه کمک نمایند.