اولین موسسه تحقیقاتی جنوب شرق آسیا در حوزه نانوپزشکی

دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) با تاسیس یک موسسه تحقیقاتی ۶۰ میلیون دلاری در حوزه نانوپزشکی، به توسعه فناوری‌نانو توجه ویژه‌ای می‌کند.

دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) در کشور سنگاپور با تاسیس یک موسسه تحقیقاتی ۶۰ میلیون دلاری در حوزه نانوپزشکی، به توسعه فناوری‌نانو توجه ویژه‌ای می‌کند. این موسسه تحقیقاتی جدید برکاربردهای پزشکی فناوری‌نانو تمرکز خواهد داشت. 

موسسه نانوپزشکی جدید با هدایت پرفسور سوبو ونکاترامان، مدیر دانشکده علم و مهندسی مواد NTU و همکاری پرفسور چاد میرکین از دانشگاه نورث وسترن به عنوان مدیر کمیته مشورتی ایجاد خواهد شد.  پرفسور میرکین، مشاور علمی باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا بوده که با داشتن بیش از ۸۰ جایزه ملی و بین المللی، بیش از ۵۵۰ مقاله و بیش از ۹۳۰ پتنت، چندین بار مورد تشویق قرار گرفته است. میرکین با راه‌اندازی ۴ شرکت موفق، از پیشگامان مطرح در زمینه استفاده از نانومواد در حوزه‌های حسگرهای پزشکی و ملکولی بوده و در حال حاضر در حال توسعه انواع مختلف کاربردهای نانوپزشکی در زمینه درمان سرطان است.

اولین موسسه تحقیقاتی جنوب شرق آسیا در حوزه نانوپزشکی، به عنوان یک موسسه جدید فناوری‌نانو، به زودی به یک موسسه مطرح بین‌المللی فناوری‌نانو تبدیل خواهد شد. موسسه فوق چندین پروژه تحقیقاتی جدید مانند نانو پزشکی جدید ضد گلوکرم را آغاز می‌کند. یکی دیگر از پروژه‌های این موسسه بالون جدید drug-eluting است.

موسسه جدید با جذب ۶۰ میلیون دلار بر توسعه راهکارهای ابداعی در چهار حوزه اصلی دیابت، درمان‌های پوستی، چشم‌پزشکی و بیماری‌های قلبی و عروقی فعالیت خواهد کرد. موسسه جدید با اتکا بر موفقیت دانشگاه نان‌یانگ در زمینه استفاده از نانومواد برای توسعه راهکارهای ابداعی در زمینه تشخیص و درمان پزشکی ایجاد خواهد شد و به دنبال رفع نیازهای پزشکی حل نشده کنونی است.