«SimplyNano 1»مجموعه آموزشی جدید فناوری‌نانو

بنیاد علمی سیمپلی با همکاری انجمن نوآوری دانشگاه سنت گالن سوییس بسته آموزشی تجربی جدید «SimplyNano 1 » را طراحی و تدوین کرده‌اند.

بدون شک فناوری‌نانو یکی از حوزه‌های دانش و تحقیقات جدید است که نقش مهمی در آینده خواهد داشت. در حال حاضر، محصولات مصرفی مبتنی بر فناوری‌نانوی زیادی در بازار وجود دارند. با وجود اهمیت زیاد فناوری‌نانو، تاکنون مدارس فاقد ابزارهای آموزشی در این زمینه بوده‌اند. در این راستا، بنیاد علمی سیمپلی (Simply Science foundation) با همکاری انجمن نوآوری دانشگاه سنت گالن سوییس بسته آموزشی تجربی جدید «SimplyNano 1 » را طراحی و تدوین کرده‌اند که هم اکنون به زبان‌های انگلیسی، روسی، فرانسه و آلمانی موجود است. بنابراین بسته آموزشی فوق در سطح بین‌المللی به عنوان یک ابزار آموزشی فناوری‌نانو برای مدارس روسی زبان و آنگلوساکسون استفاده می‌شود.

filereader.php?p1=main_afbe94cdbe69a93ef این بسته در بیش از ۶۰۰ مدرسه کشور سوییس استفاده می‌شود. این نمونه حاوی تجارب کسب شده در حوزه فناوری‌نانو است. بسته جدید دربرگیرنده اطلاعات آموزشی و اطلاعات تجربی و آزمایشگاهی ۸ تجربه مهیج دنیای نانو است.

این بسته، دانش‌آموزان کلاس ۷ تا ۱۰ و نیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای را تحت پوشش قرار داده است. از نسخه نخست SimplyNano1 هشتصد وپنجاه عدد به زبان‌های آلمانی و فرانسوی تولید شده است. عکس‌العمل معلمان مدارس نسبت به این بسته بسیار مثبت بوده و تقاضا برای آن بسیار زیاد است. تجارب بسته جدید می‌توانند در کلاس‌های زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک استفاده شوند.

این پروژه با حمایت مالی شرکت‌های خصوصی و مجموعه‌های آموزشی دولتی  طراحی و تدوین شده است. تولید و توزیع این بسته توسط انجمن نوآوری دانشگاه سنت گالن هماهنگ می‌شود.